خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سناریوهای مختلف پیش روی بیت‌کوین در ماه سپتامبر؛ نرخ صعودی خواهد شد یا نزولی؟


سناریوهای مختلف پیش روی بیت‌کوین در ماه سپتامبر؛ نرخ صعودی خواهد شد یا نزولی؟ | ایران ماین

نرخ بیت‌کوین (BTC) در ماه آگوست عملکردی ناامیدکننده داشت و در ابتدا و پایان ماه با نزول چشمگیری روبرو شد. با اینکه چشم‌انداز کلی برای بیت‌کوین همچنان نزولی است، بعضی از تغییرات مربوط به اقتصادی کلان می‌توانند این وضعیت را تغییر دهند.

در حال حاضر، نرخ بیت‌کوین زیر ۶۰ هزار دلار قرار دارد و طی هفته گذشته ۹.۶ درصد نزول یافته است. انتظار می‌رود این روند نزولی تا پایان ماه سپتامبر ادامه داشته باشد، ولی معامله‌گران به تغییر روند در ماه اکتبر امیدوار هستند.

یکی از کارشناسان حوزه کریپتو به نام ایسرز (Isers) در این رابطه عنوان کرد:

در این میان، ایسرز همچنین به احتمال بالای نزول نرخ بهره اشاره کرده است. اگر فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را نزول دهد، امکان دارد به بهبود نرخ بیت‌کوین کمک کند و تاریخچه منفی آن را بازنویسی نماید.

نزول نرخ بهره معمولاً به بالا رفتن جریان دلار در اقتصاد منجر می‌شود که این موضوع قدرت خرید دلار را نزول داده و جایگاه بیت‌کوین به عنوان ذخیره نرخ را ارتقا می‌کند. بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی نیز با خریدهای عظیم بیت‌کوین، این نکته را تأیید کرده‌اند.

این وضعیت با نسبت نرخ بازار به نرخ تحقق‌یافته (MVRV) همخوانی دارد. در حال حاضر، MVRV بیت‌کوین در ۹۰ روز گذشته به منفی ۴.۸ درصد رسیده که بیانگر سودآوری و احتمال بالا رفتن فشار خرید است.

تاریخ نشان داده که وقتی MVRV بیت‌کوین بین منفی ۲ تا منفی ۱۲ درصد قرار می‌گیرد، فرآیند بهبود آن آغاز می‌شود. در صورت تکرار این طرح، نرخ در اواخر ماه سپتامبر بالا رفتن خواهد یافت.

بنابراین، دو پیش‌بینی برای نرخ بیت‌کوین در ماه سپتامبر وجود دارد. اول، بر اساس شرایط اخیر، احتمالاً نرخ زیر ۶۸۳۰۰ دلار باقی خواهد ماند. این لایه تاکنون مانع از بالا رفتن نرخ شده و با توجه به شرایط نزولی، احتمال تکرار این اتفاق وجود دارد.

دومین پیش‌بینی، شکست الگوی کنج نزولی و غلبه نرخ بر مقاومت ۶۸۳۰۰ دلار می باشد که می‌تواند منجر به بالا رفتن ۲۲ درصدی نرخ شود. هرچند این امر به احتمال زیاد رخ نخواهد داد، ولی اگر بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار برسد، چنین سناریویی تأیید خواهد شد.what-to-expect-from-bitcoin-btc-in-september

در صورتی که بیت‌کوین نتواند حتی به ۶۵ هزار دلار برسد، نرخ آن بین ۵۷۰۴۰ تا ۶۵ هزار دلار نوسان خواهد کرد و این وضعیت، روند صعودی را تا اوایل یا اواسط اکتبر به تأخیر خواهد انداخت.