خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سکوت ترامپ در مورد کریپتو؛ میم‌کوین‌های ترامپ زیر فشار بازار فرو ریختند!


سکوت ترامپ در مورد کریپتو؛ میم‌کوین‌های ترامپ زیر فشار بازار فرو ریختند! | ایران ماین

مصاحبه‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، که مدت‌ها انتظارش می‌رفت، روز دوشنبه برگزار شد و توجه چندین میلیون بیننده را به خود جلب کرد.

بسیاری از اعضای جامعه کریپتو منتظر بودند تا در این گفت‌وگو به موضوعات مرتبط با ارزهای دیجیتال پرداخته شود، ولی برخلاف انتظارات، هیچ‌یک از طرفین به موضوع کریپتو اشاره نکردند و به مباحثی مانند مهاجرت غیرقانونی، اقتصاد، هوش مصنوعی و تغییرات اقلیمی پرداختند.

این عدم اشاره به کریپتو، باعث ناامیدی بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه شد.

پیش از انجام این مصاحبه، شرط‌بندی‌های زیادی در پلتفرم‌هایی مانند پلی‌مارکت (Polymarket) انجام شده بود. شرط‌بندی‌ها برای ذکر “کریپتو” بیش از ۸۵۰,۰۰۰ دلار بود، در حالی که اشاره به “بیت‌کوین” تقریباً ۵۰۰,۰۰۰ دلار شرط‌بندی داشت و احتمال آن به ۷۰ درصد می‌رسید.

همچنین، بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دلار برای اشاره به “تسلا” شرط‌بندی شده بود، ولی ترامپ با زیرکی از استفاده از این اصطلاح خودداری کرد و به محصولات ماسک به عنوان “ماشین‌های شما” اشاره کرد.

عدم بحث راجع به حوزه کریپتو، منجر به نزول شدید نرخ چندین میم‌کوین مرتبط با ترامپ شد. به طور خاص، میم‌کوین‌های TRUMP و MAGA که انتظار می‌رفت با این مصاحبه بالا رفتن نرخ پیدا کنند، به ترتیب بیش از ۱۵ و ۲۷ درصد نزول یافتند.donald-trump-meme-coin-collapse-x-space

با این حال، بعضی معتقدند که ترامپ هنوز هم حامی کریپتو است. او در رویدادهای گذشته به‌طور هدفمند با جامعه کریپتو ارتباط برقرار کرده و اخیراً در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در نشویل، سیاست‌های رمزارزی را اعلام کرده که بیانگر پشتیبانی او از این حوزه است.

شایان ذکر است که در حال حاضر، کامالا هریس در نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیشتاز است و احتمال پیروزی او ۵۲ درصد و احتمال پیروزی ترامپ ۴۶ درصد برآورد می‌شود.