خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سیگنال بیروت به بازار ارز ایران/بوی برجام به بازار فردوسی رسید


سیگنال بیروت به بازار ارز ایران/بوی برجام به بازار فردوسی رسید | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، در روز چهارشنبه، این هیجان تا حدی نزول یافت و تعداد کمتری از افراد در موقعیت خرید ارز قرار گرفتند. در این میان، توجه اکثر بازیگران ارزی به سفر نزدیک مسعود پزشکیان به نیویورک و احتمال از سرگیری مذاکرات برجام معطوف شده است.

 نرخ دلار که مدتی را در محدوده ۵۹ هزارو ۲۵۰ تومان سپری کرده بود پس از حوادث اخیر در منطقه، از جمله انفجار پیجرها در نقاط مختلف لبنان، به ویژه بیروت، واکنش هیجانی و افزایشی نشان داد. در روز سه‌شنبه، این نرخ به ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در خرید و فروش پشت خطی شب گذشته به ۵۹ هزار و ۸۵۰ تومان صعود کرد.

با این حال در روز چهارشنبه نرخ دلار در تهران نوسان صعودی قابل ملاحظه را ثبت نکرد و نتوانست بالای مرز ۵۹ هزارو ۸۰۰ تومان تثبیت دهد؛ بنابراین با ۵۹ هزارو ۷۰۰ تومان بازگشایی شد و عصر با یک پله نزول نسبت به روز قبل تقریبا ثابت ماند.

از تهران که بگذریم،اسکناس آمریکایی در بازار ارز هرات نیز صبح امروز با گپ مثبت باز شد و به روی ۵۹ هزار ۵۰۰ تومان قرار گرفت ولی در ادامه با رفت و برگشت نرخ درهم امارات نزولی شد و با ۵۹ هزارو ۲۰۰ تومان بسته شد.

گفتنی است درهم امارات که روز قبل با ۱۶ هزارو ۲۷۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود روز چهارشنبه تا ۱۶ هزارو ۳۲۰ تومان بالا رفت ولی ور ادامه از سرعت صعودی آن کاسته شد و نسبت به روز سه شنبه ثابت ماند.

در حال حاضر، توجه همه به سفر نزدیک مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، به نیویورک و نتایج آن معطوف شده است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در روزهای اخیر نشانه‌های مثبتی راجع به احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام به بازار ارسال شده و این امر باعث بالا رفتن دقت و توجه بازیگران ارزی شده است. 

شایان ذکر است که از زمان آغاز به کار رئیس‌جمهور جدید ایران، او به دنبال بهبود روابط با غرب بوده است. روزنامه فایننشال‌تایمز نیز به تازگی با تحلیل محتوای نخستین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور، آن را نشانه‌ای از تمایل به مذاکرات با غرب در آستانه سفر به نیویورک تلقی کرده است. این روزنامه، آمادگی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و رد ارسال موشک به کشور روسیه را دو پیام کلیدی این نشست خبری دانسته است.

بعضی از فعالان بازار معتقدند که در حال حاضر بازارساز تلاش می‌کند تا نرخ دلار آمریکایی را در محدوده ۵۸ هزار  تومان و ۵۹ هزار تومان نگه دارد. به گفته آن‌ها، ناحیه ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر نرخ از این محدوده خارج شده و تثبیت شود، مسیر بعدی آن به روشن تر خواهد شد.