خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

شیباریوم یک ساله شد! نگاهی به دستاوردهای مهم و نقشه راه آینده بلاکچین شیبا


شیباریوم یک ساله شد! نگاهی به دستاوردهای مهم و نقشه راه آینده بلاکچین شیبا | ایران ماین

شیباریوم، بلاکچین لایه دوم نظام زیستی شیبا اینو، اولین سالگرد خود را با معرفی ویژگی‌های جدیدی که هدف آن‌ها ارتقای ایمنی و نزول موجودی نشان‌ها است، جشن می‌گیرد.

لوسی، مدیر بازاریابی شیبا اینو، با عرضه پستی جدید اعلام کرد که شیباریوم یک ویژگی امنیتی جدید و مهم به نام «امتیاز امنیتی» برای قراردادهای ایجاد شده روی پلتفرم معرفی کرده است.

ویژگی جدید «امتیاز امنیتی» در شیباریوم، قراردادهای هوشمند موجود در پلتفرم را از نظر آسیب‌پذیری‌ها بررسی می‌کند و به آن‌ها امتیازی بین ۱ تا ۱۰۰ اختصاص می‌دهد.

این ابزار که با استفاده از سالیدیتی اسکن (SolidityScan)، یک اسکنر آسیب‌پذیری قراردادهای هوشمند، کار می‌کند، قراردادها را بر اساس پارامترهایی مانند لایه ایمنی (بحرانی، بالا، متوسط و غیره) و گس ‌فی (کارمزد) سنجش می‌کند. هدف این ابزار، بالا رفتن وضوح در سراسر پلتفرم شیباریوم است.

علاوه بر این، شیباریوم ویژگی جدیدی به نام شیب‌ تورچ (ShibTorch) را معرفی کرده است. این ویژگی به صورت خودکار کارمزدهای پایه تراکنش‌ها را در یک قرارداد نشان‌سوزی قفل می‌کند و پس از انباشت نشان‌های بون (BONE)، امکان نشان‌سوزی را فراهم می‌سازد.

با فعال‌سازی این ویژگی، نشان‌های بون در پلتفرم اتریوم به نشان شیبا تبدیل شده و به صورت مداوم سوزانده می‌شوند.

همچنین، جامعه شیبا اینو به برگزاری کنفرانس شیبا‌کان (ShibaCon) که در ماه نوامبر در بانکوک برگزار خواهد شد، چشم دوخته است. این رویداد فرصت خوبی را برای علاقه‌مندان به این رمزارز فراهم می‌کند تا با یکدیگر پلتفرم‌سازی کرده و اطلاعات بیشتری راجع به این پروژه کسب نمایند.

این توسعه‌ها همزمان با اولین سالگرد راه‌اندازی شیباریوم اتفاق می‌افتد. این پلتفرم تاکنون حدود ۴۱۸ میلیون تراکنش را تکمیل کرده و ۱.۸ میلیون کیف پول ثبت‌شده دارد. علی‌رغم بالا رفتن فعالیت‌ها، شیباریوم همچنان کارمزدهای پایین خود را حفظ کرده و به طور متوسط روزانه حدود ۴,۷۰۰ تراکنش را پردازش می‌کند.

لوسی همچنین فاش کرد که شیباریوم ۱۲ میلیون دلار برای توسعه‌های آتی خود در نظر گرفته و برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌هایش در حوزه‌های نشان‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بازی و متاورس دارد.