خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

صندوق‌ ETF آتی اتریوم کمپانی ون‌اک تعطیل می‌شود! علت چیست؟


صندوق‌ ETF آتی اتریوم کمپانی ون‌اک تعطیل می‌شود! علت چیست؟ | ایران ماین

کمپانی مدیریت دارایی ون‌اک (VanEck) اعلام کرد که به زودی صندوق معاملاتی آتی اتریوم (EFUT) خود را منحل خواهد کرد. این صندوق که کمتر از یک سال فعالیت داشت، به دلیل کارایی ضعیف، کمبود علاقه سرمایه‌گذاران و مشکلات نقدینگی نتوانست موفق عمل کند.

سهامداران تا پایان روز معاملاتی ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ فرصت دارند سهام خود را به فروش برسانند. پس از این تاریخ، نماد این صندوق حذف خواهد شد و دیگر قابل معامله نخواهد بود. فروش تا قبل از تاریخ یادشده با کارمزد همراه خواهد بود.

سهامدارانی که تا تاریخ اعلام‌شده، دارایی خود را نفروشند، در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴، معادل نقدی نرخ خالص سهام خود را دریافت خواهند کرد. این مبلغ به حساب‌های کارگزاری آنها انتقال وجه می‌شود و کارمزدی در کار نخواهد بود.

کمپانی ون‌اک همچنین تأکید کرد که وضعیت نهایی مالیات تمام توزیع‌ها، از طریق گزارشات مالیاتی پایان سال به سهامداران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تصمیم VanEck برای بستن صندوق آتی اتریوم همسو با تغییرات کلی در بازار رمزارزها است. با تأیید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، کمپانی‌های مدیریت دارایی توجه خود را از صندوق‌های ETF آتی به صندوق‌های ETF اسپات متمرکز کرده‌اند.

در حالی که صندوق EFUT فقط ۲۱ میلیون دلار دارایی جذب کردن کردن کرده بود، ETF اسپات جدید این کمپانی با نام ETHV تا کنون توانسته است حدود ۶۳ میلیون دلار سرمایه جذب کردن کردن کند. این تغییرات بیانگر تحول در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز است.

با این حال باید توجه داشت که بازار ETF اتریوم و بیت‌کوین اخیراً شاهد برداشت سرمایه‌های زیادی بوده که به افت نرخ این دو رمز ارز بزرگ دامن زده است.

مجموع خروجی صندوق‌های ETF اتریوم از زمان آغاز آن در ۱۹ آگوست به حدود ۵۶۲ میلیون دلار رسیده و نرخ اتریوم نیز با افتی ۷ درصدی به ۲۲۴۰ دلار نزول یافته است.