خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

فدرال رزرو بالاخره قیمت بهره را نزول داد؛ بیت‌کوین جانی دوباره گرفت!


فدرال رزرو بالاخره قیمت بهره را نزول داد؛ بیت‌کوین جانی دوباره گرفت! | ایران ماین

نرخ بیت‌کوین (BTC) روز گذشته در واکنش به نتیجه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) صعود کرد.

در این نشست، سیاست‌گذاران آمریکایی تصمیم گرفتند که نرخ بهره را به میزان ۵۰ واحد پایه (۰.۵ درصد) نزول دهند. این تصمیم آغاز دوره‌ای از نزول نرخ بهره است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

فدرال رزرو پس از اولین نزول نرخ بهره از اوایل سال ۲۰۲۰، این بار نیز به دلیل نزول تورم و ضعف در داده‌های بازار کار، نرخ بهره را پایین آورد.

بر اساس داده‌های جدید منتشرشده، شاخص نرخ مصرف‌کننده (CPI) از ۲.۹ درصد در ماه جولای، به ۲.۵ درصد در ماه آگوست نزول یافته است. این وضعیت و شرایط بازار کار، فدرال رزرو را وادار کرد تا با نزول هزینه‌های وام‌گیری، اقتصاد را پایدار نگه دارد.

مایکل ون دی پوپ، یکی از تحلیلگران معروف بازار، پیش‌بینی کرده که روند نزول نرخ بهره سریع‌تر از انتظارات خواهد بود؛ چرا که شرایط بازار کار و اقتصاد با سرعت بیشتری در حال وخیم‌تر شدن است.

با وجود نزول نرخ بهره، فدرال رزرو همچنان نگران تهدیدات تورمی بوده و آماده است در صورت لزوم سیاست‌های خود را تغییر دهد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر معمولاً منجر به بالا رفتن وام‌گیری و سرمایه‌گذاری می‌شوند که این موضوع به نفع دارایی‌های پرریسک، مانند بیت‌کوین و بازار سهام است.

این روند از لحاظ تاریخی نیز تأیید شده است؛ برای مثال، پس از نزول نرخ بهره در مارس ۲۰۲۰، نرخ بیت‌کوین به دلیل نزول هزینه‌های وام‌گیری صعود کرد.
در نتیجه این تغییرات، نرخ بیت‌کوین با رشدی ۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به مرز ۶۲ هزار دلار رسیده است.fomc-interest-rate-cut-bitcoin-