خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

فرار نهنگ‌ها از بازار اتریوم؛ پایانی برای رالی صعودی ETH؟


فرار نهنگ‌ها از بازار اتریوم؛ پایانی برای رالی صعودی ETH؟ | ایران ماین

در روزهای اخیر، نهنگ‌های اتریوم (ETH) به‌طور مداوم در حال فروش کوین‌های خود بوده‌اند و این موضوع باعث نزول شتاب توسعه نرخ این رمز ارز شده است.

در هفته گذشته، نرخ اتریوم ۱۴.۷۶ درصد صعود کرد و به ۲,۶۴۰ دلار رسید. ولی این رالی امکان دارد به دلیل فروش نهنگ‌ها با مقاومت روبرو شود.

طبق گزارش‌ها، در این هفته، یکی از کمپانی‌کنندگان در عرضه اولیه اتریوم که ۱۵۰,۰۰۰ کوین در بلاک جنسیس دریافت کرده بود، پس از دو سال غیرفعال بودن، دوباره فعال شده است. او روز دوشنبه، ۳,۵۱۰ اتریوم به نرخ ۹.۱۲ میلیون دلار را به صرافی کراکن انتقال وجه کرد.

همچنین، نهنگ دیگری که به دلیل هولد مقادیر زیاد اتریوم شناخته می‌شود، نشان‌های خود را به فروش رسانده است. طبق داده‌ها، این نهنگ ۱۵,۰۰۰ اتریوم به نرخ ۳۸.۴ میلیون دلار به بازارهای معاملاتی انتقال وجه کرده است. این نهنگ سابقه فروش اتریوم درست قبل از سقوط بازار را نیز دارد.

به دلیل اقدامات این نهنگ‌ها، میزان اتریوم موجود در بازارهای معاملاتی بالا رفته و در حال حاضر، ۲۱.۴۵ میلیون اتریوم به نرخ بیش از ۵۶ میلیارد دلار در بازارهای معاملاتی نگهداری می‌شود. از تاریخ ۲۰ سپتامبر، در مجموع ۳۰,۰۰۰ اتریوم به نرخ ۷۹.۲۰ میلیون دلار به بازارهای معاملاتی ارسال شده است.

از سوی دیگر، نزول تعداد آدرس‌های جدید و فعال در پلتفرم اتریوم در هفته گذشته نیز به این فشار نزولی دامن می‌زند. داده‌ها نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های جدید معامله‌کننده اتریوم ۴۳ درصد و تعداد آدرس‌های فعال ۱۸ درصد نزول یافته است.

در نتیجه، ادامه برداشت سود توسط نهنگ‌ها می‌تواند مانع از رسیدن نرخ اتریوم به لایه ۲,۸۶۸ دلار شود.

اگر حجم فروش در بازار کلی نیز بالا رفتن یابد، نرخ اتریوم امکان دارد دوباره به لایه ۲,۵۷۰ دلار برگردد. از دست رفتن این لایه نیز می‌تواند نرخ را به ۲,۱۱۱ دلار نزول دهد.ethereum-breakout-compromised-

با این حال، در صورت توقف فروش نهنگ‌ها و بالا رفتن تقاضای جدید، احتمال بالا رفتن نرخ تا ۸ درصد و عبور از مقاومت ۲,۸۶۸ دلار وجود دارد.