خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

مت‌گاکس ۱۳ هزار بیت‌کوین دیگر را جابه‌جا کرد! نرخ‌ها دوباره نزولی می‌شوند؟


مت‌گاکس ۱۳ هزار بیت‌کوین دیگر را جابه‌جا کرد! نرخ‌ها دوباره نزولی می‌شوند؟ | ایران ماین

صرافی مت‌گاکس (Mt. Gox) ساعاتی پیش ۱۳,۲۶۵ بیت‌کوین به نرخ ۷۸۴ میلیون دلار را به دو کیف پول ناشناخته منتقل کرده است. این انتقالات بخشی از برنامه‌های بازپرداخت صرافی مت‌گاکس است.

هفته گذشته نیز، این صرافی ۲ میلیارد دلار بیت‌کوین را به صرافی بیت‌گو (BitGo) منتقل کرده بود. بر اساس داده‌های موجود، این صرافی همچنان بیش از ۴۶,۰۰۰ بیت‌کوین به نرخ ۲.۷۴ میلیارد دلار در اختیار دارد.

بر اساس داده‌های پلتفرم آرخام اینتلیجنس، ۷۰۹.۴۴ میلیون دلار از بیت‌کوین‌های تازه جابجاشده به یک کیف پول و ۷۴.۷۷ میلیون دلار به کیف پول دیگری منتقل شده است. این نقل و انتقالات امکان دارد به‌منظور بازپرداخت به آدرس‌های صرافی انجام شده باشد.

در ماه گذشته، مت‌گاکس ۹۵,۵۲۳ بیت‌کوین به نرخ ۶.۱۴ میلیارد دلار به صرافی‌هایی مانند بیت‌گو، کراکن و بیت‌استمپ منتقل کرد.

انتظار می‌رود که فرآیند بازپرداخت بیت‌کوین‌های مت‌گاکس تا پایان سال کنونی به پایان برسد. این انتقالات اخیر اثر زیادی بر بازار بیت‌کوین گذاشته و باعث نزولی شدن نرخ آن شده است.

در همین راستا، نرخ بیت‌کوین به‌تازگی پشتیبانی ۶۰,۰۰۰ دلاری خود را از دست داده و به ۵۹,۳۲۳ دلار نزول یافته است.

در این میان، با پایان یافتن دوره کاپیتولاسیون (فاز تسلیم شدن) ماینرهای بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران امیدوارند که رالی بزرگ پس از هاوینگ آغاز شود.

نهنگ‌های بیت‌کوین نیز همچنان به خرید بیت‌کوین در هنگام افت نرخ ادامه می‌دهند. در شش هفته گذشته، نهنگ‌هایی که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت‌کوین در اختیار دارند، نزدیک به ۱۰۰ هزار بیت‌کوین جمع‌آوری کرده‌اند.

برای شروع رالی بزرگ، نرخ بیت‌کوین باید به بالای مقاومت ۶۰,۰۰۰ دلار برسد و حفظ شود. از طرفی، همه نگاه‌ها به نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، دوخته شده که امکان دارد نشانه‌هایی از نزول نرخ‌ بهره در ماه سپتامبر ارائه دهد.