خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

مدیران کریپتو به خط شدند؛ پشتیبانی از پاول دورف توسط جاستین سان و ویتالیک بوترین!


مدیران کریپتو به خط شدند؛ پشتیبانی از پاول دورف توسط جاستین سان و ویتالیک بوترین! | ایران ماین

بازداشت پاول دورف، مدیر اجرایی پیام‌رسان تلگرام، توسط مقامات فرانسوی به اتهام تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی از طریق این پلتفرم، شوک بزرگی به حوزه ارزهای دیجیتال وارد کرده است.

در واکنش به این رویداد، جامعه ارزهای دیجیتال به پشتیبانی از دورف برخاسته و بر لزوم تلاش جمعی برای رهاسازی او تأکید نموده است.

در همین راستا، جاستین سان، خالق ترون و یکی از چهره‌های برجسته حوزه کریپتو، پیشنهاد تشکیل یک نهاد خودگردان بدون مرکزیت (DAO) را برای دفاع قانونی از دورف مطرح کرده و از جامعه کریپتو خواسته است تا تحت شعار «FreePavel» متحد شوند. او همچنین یک میلیون دلار برای پشتیبانی از این طرح اختصاص داده است.

این پیشنهاد توجه زیادی را به خود جلب کرده و سایر رهبران حوزه رمز ارز نیز پشتیبانی خود را از آن اعلام کرده‌اند. به عنوان مثال، ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیان‌گذار اتریوم، به پیامدهای گسترده‌تر این اتفاق برای آزادی نرم‌افزار و ارتباطات در اروپا اشاره کرده است.

همچنین، ادوارد اسنودن، کارشناس برجسته سیستم‌های آی‌تی و حامی حریم خصوصی، بازداشت دورف را محکوم کرده و آن را نقض حقوق بشر دانسته است. او اظهار داشته که بازداشت دورف به معنای حمله به حقوق اولیه انسانی، از جمله آزادی بیان و ارتباط است.

بازداشت دورف همچنین موجب احیای جنبش سگ مقاومت (Resistance Dog) یا REDO شده است. این جنبش نماد مبارزه با سانسور است و از زمانی که دورف در سال ۲۰۱۸ با فشار دولت کشور روسیه روبرو شد، به عنوان نمادی از مقاومت در برابر فشارهای دولتی شناخته می‌شود.