خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

موج جدید خرید نهنگ‌ها در بازار آوه؛ نرخ AAVE تا کجا می‌تواند اوج بگیرد؟


موج جدید خرید نهنگ‌ها در بازار آوه؛ نرخ AAVE تا کجا می‌تواند اوج بگیرد؟ | ایران ماین

نرخ آوه (AAVE) از تاریخ ۵ آگوست تاکنون ۱۱۱ درصد بالا رفته و اخیراً بالاتر از یک الگوی صعودی قرار گرفته که بیانگر احتمال بالا رفتن دو برابری آن در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت است.

این هیجان پیرامون آوه به دلیل ارتباط آن با پروژه ورلد لیبرتی فایننشال (WLFI) متعلق به دونالد ترامپ شکل گرفته و باعث شده که نرخ آن به بالاترین لایه در دو و نیم سال گذشته برسد.

فعالیت نهنگ‌های این رمز ارز نیز بالا رفته است؛ به‌طوری‌که یک سرمایه‌گذار بزرگ در چهار روز اخیر بیش از ۶۰ هزار نشان AAVE خریداری کرده است.

یکی دیگر از نهنگ‌ها نیز به تازگی ۱۲۶۳۳ آوه (به نرخ ۲.۰۲ میلیون دلار) خریداری کرده و مجموع ذخایر خود را به ۶۰۶۲۴ آوه (به نرخ ۹.۳۶ میلیون دلار) رسانده است.

این موج خرید یکی از دلایل بالا رفتن ۱۲ درصدی نرخ این رمز ارز در یک هفته اخیر به شمار می‌رود.

در همین راستا، داده‌های پلتفرم اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های بزرگ آوه طی هفت روز اخیر ۱۰۴ درصد بالا رفته و از ۶۳ به ۱۲۹ عدد رسیده که بیانگر بالا رفتن علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ به این نشان است.

همچنین، داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نزول «نرخ تحقق‌یافته ۳۰ روزه» و بالا رفتن «نرخ تحقق‌یافته ۳۶۵ روزه» در اکتبر را نشان می‌دهند که به معنای فروش دارایی توسط سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و نگهداری آن توسط سرمایه‌گذاران بلندمدت است.

این حجم فروش کوتاه‌مدت امکان دارد باعث نزول موقت نرخ شود، ولی انباشت توسط سرمایه‌گذاران بلندمدت می‌تواند از افت شدید نرخ جلوگیری کرده و بازگشت صعودی آن را ممکن سازد.

از طرفی، داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهند که بازار به شدت صعودی است و نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت بیشتر است (۱۶.۴۸ میلیون دلار در مقابل ۵.۲۹ میلیون دلار). این وضعیت بیانگر آن است که معامله‌گران انتظار بالا رفتن بیشتر نرخ آوه را دارند.

در زمان نگارش این خبر، نرخ آوه در محدوده ۱۶۵ دلار قرار دارد. در همین حال، تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی نشان می‌دهد که نرخ آوه از الگوی صعودی «فنجان و دسته» خارج شده و امکان بالا رفتن ۲.۴ برابری آن در هفته‌های آینده وجود دارد.can-aave-price-soar-140-amid-spike-in-whale-acitivity

مقاومت بعدی آوه در محدوده ۲۳۰ دلار قرار گرفته و در صورت غلبه نرخ بر آن، هدف بعدی ۴۰۰ دلار خواهد بود.