خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

موفقیت رمز ارز ملی در چین! حجم تراکنش‌های یوان دیجیتال از ۱ تریلیون دلار گذشت!


موفقیت رمز ارز ملی در چین! حجم تراکنش‌های یوان دیجیتال از ۱ تریلیون دلار گذشت! | ایران ماین

طرح یوان دیجیتال چین، پس از بیش از ۱۰ سال تحقیق و ۴ سال آزمایش، به توسعه‌های قابل‌توجهی دست یافته است.

به گفته لو لی (Lu Lei)، معاون رئیس بانک مرکزی چین (PBOC)، آزمایش‌های این رمز ارز در ۱۷ منطقه مختلف انجام شده و نرخ تراکنش‌های انجام‌شده با آن به ۷ تریلیون یوان (حدود ۱ تریلیون دلار) رسیده است.

همچنین چین طی همکاری با چندین کشور، به دنبال بهبود سیستم‌های پرداخت جهانی از طریق پروژه‌های رمز ارز فرامرزی است.

لو لی در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط شورای دولتی چین برگزار شد، از موفقیت‌های یوان دیجیتال صحبت کرد.

او بیان داشت که یوان دیجیتال در بخش‌های مختلفی همچون خرده‌فروشی، اغذیه، فرهنگ، توریسم، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی آزمایش شده و راه‌حل‌های کاربردی متعددی برای استفاده آنلاین و آفلاین ایجاد گردیده است.

لو لی به نقش مثبت یوان دیجیتال در بالا رفتن مصرف، بهبود محیط کسب‌وکار و پشتیبانی از تغییرات دوست‌دار محیط زیست اشاره کرد و تأکید نمود که این ارز به ارتقای شمول مالی و بالا رفتن کارایی پرداخت‌ها کمک کرده است.

او اضافه کرد که چین یک ساختار عملیاتی دو سطحی را برای یوان دیجیتال توسعه داده که شامل کنترل بانک مرکزی و نهادهای عملیاتی است.

علاوه بر این، بانک مرکزی چین در یک پروژه رمز ارز فرامرزی با همکاری بانک‌های مرکزی هنگ‌کنگ، تایلند و امارات متحده عربی مشارکت دارد.

این پروژه که توسط بانک تسویه بین‌المللی هدایت می‌شود، با هدف بهبود کارایی پرداخت‌های بین‌المللی توسعه یافته و تاکنون چندین تراکنش‌ واقعی میان کمپانی‌کنندگان آن انجام شده است.