خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ناپدید شدن نهنگ‌های تریلیونر در بازار شیبا! آیا SHIB هنوز شانس افزایش دارد؟


ناپدید شدن نهنگ‌های تریلیونر در بازار شیبا! آیا SHIB هنوز شانس افزایش دارد؟ | ایران ماین

شیبا اینو (SHIB) در حال از دست دادن جایگاه خود در میان گروه تریلیونرها است. بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای، در هفته‌های اخیر خرید و فروش بزرگ و فعالیت‌ نهنگ‌ها در بازار شیبا به‌طور قابل‌توجهی نزول یافته است.
در ۲۴ ساعت گذشته، تنها ۸۸ معامله بزرگ برای شیبا ثبت شده که این رقم نسبت به ۳۸۳ معامله گزارش‌شده در تاریخ ۱ اکتبر، نزول چشمگیری را نشان می‌دهد. همچنین، مقدار خرید و فروش شیبا از ۸.۲۷ تریلیون واحد به ۱.۶ تریلیون نزول یافته است. این تغییرات بیانگر عقب‌نشینی موقت نهنگ‌ها از بازار است و امکان دارد به این معنا باشد که آنها منتظر سیگنال‌های واضح‌تر یا کف قیمتی برای ورود مجدد به بازار هستند.

در حال حاضر، نرخ شیبا در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۷۳۸ دلار قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) آن حدود ۶۳ است، که نشان می‌دهد هنوز پتانسیل حرکت صعودی وجود دارد. با این حال، باید توجه داشت که این شاخص به مرز اشباع خرید نزدیک شده است.
اگر نهنگ‌ها به‌ زودی دوباره وارد بازار نشوند و نزول خرید و فروش بزرگ ادامه یابد، شیبا اینو امکان دارد با حجم فروش بیشتری مواجه شود و نتواند محدوده نرخ فعلی خود را ثابت نگه دارد. در این صورت، نرخ می‌تواند به سطوح حمایتی پایین‌تر، نزدیک ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار بازگردد.

ولی بالا رفتن دوباره علاقه نهنگ‌ها می‌تواند باعث بالا رفتن نرخ شود؛ به‌ویژه اگر شرایط بازار کلی بهبود یابد یا تغییرات قابل‌توجهی در نظام زیستی شیبا صورت گیرد.
لازم به ذکر است که طی چند ماه گذشته، این رمز ارز برای عبور از سطوح نقطه مقاومت اصلی مانند میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه (EMA) تلاش می‌کرد و در نهایت در ۲۶ سپتامبر موفق به عبور از این سطوح شد. اکنون، حفظ این سطوح می‌تواند به حرکت صعودی شیبا کمک کند.