خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نرخ جدید طلا اعلام شد/ سد مقاومتی شکسته می‌شود؟


نرخ جدید طلا اعلام شد/ سد مقاومتی شکسته می‌شود؟ | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،نرخ طلا در روز پنجشنبه به دنبال نزول قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیش از یک درصد صعود کرد.

تسنیم نوشت: نرخ هر اونس طلا امروز با 0.21 درصد بالا رفتن به 2592 دلار و 7 سنت رسید. معامله‌گران معتقدند ۲۶۰۰ دلار سد مقاومتی طلاست و شکسته شدن آن روند بالا رفتن نرخ طلا را تسریع کند.

نرخ خرید و فروش آتی طلا در COMEX نیویورک هم با یک بالا رفتن 0.09 درصدی به 2617 دلار رسیده است.

نرخ طلا در روز چهارشنبه پس از آنکه فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد تا محدوده 4.75 و 5 درصد پایین آورد، به رکورد 2599 دلار و 92 سنت رسید.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا همچنین پیش‌بینی کردند نرخ بهره 0.5 درصد دیگر تا پایان سال کنونی میلادی، 1 درصد در سال آینده و 0.5 درصد در 2026 نزول یابد.

طبق گفته تحلیلگران، مخاطرات ژئوپلیتیکی در شرایطی که آمریکا با کسری تجاری، نرخ پایین سود اوراق قرضه و ضعف دلار دست و پنجه نرم می‌کند، نرخ طلا را بالا خواهد برد.

تسهیل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی دنیا به همراه خرید بالای طلا توسط این بانک‌ها و دلواپسی‌های ژئوپلیتیکی بارها نرخ این فلز گرانبها را در سال کنونی میلادی به رکوردهای جدیدی رسانده است.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی یاد می‌شود و  کم شدن نرخ بهره همواره به نفع آن بوده است.

در میان سایر فلزات ارزشمند، نرخ نقره با 0.23 درصد نزول به 31 دلار و 35 سنت رسید و پلاتین با یک بالا رفتن 0.14 درصدی 989 دلار و 50 سنت معامله می‌شود.