خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

نزول حجم فروش و بالا رفتن خرید و فروش لانگ! رالی بعدی بیت‌کوین در راه است؟


نزول حجم فروش و بالا رفتن خرید و فروش لانگ! رالی بعدی بیت‌کوین در راه است؟ | ایران ماین

بیت‌کوین (BTC) همچنان در تلاش است تا از مرز ۶۰,۰۰۰ دلار عبور کند، ولی این مسئله منجر به فروش گسترده در میان هولدرها نگردیده. در واقع، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح داده‌اند دارایی‌های خود را نگه دارند.

این موضوع در نزول جابجایی بیت‌کوین به بازارهای معاملاتی قابل مشاهده است، به طوری که تعداد آدرس‌هایی که بیت‌کوین را به بازارهای معاملاتی ارسال می‌کنند، به پایین‌ترین لایه در ۸ سال اخیر رسیده است.

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهند که از زمان اوج‌گیری این آدرس‌ها در ۵ مارس، تعداد آن‌ها به طور مداوم نزول یافته است. در هفته گذشته، این آدرس‌ها ۱۹ درصد نزول داشته‌اند.

این نزول همزمان با انتظار بازار برای تصمیم‌گیری فدرال رزرو راجع به نرخ بهره در نشست روز چهارشنبه ۱۸ سپتامبر، رخ داده است. بر اساس گزارش‌ها، یک احتمال ۵۰ درصدی برای نزول نیم درصدی نرخ بهره در این نشست وجود دارد.

نزول اخیر فعالیت در بازارهای معاملاتی نشان می‌دهد که معامله‌گران ترجیح می‌دهند بیت‌کوین‌های خود را هولد کنند و تمایلی به فروش ندارند. این نزول حجم فروش بیت‌کوین اغلب نشانه‌ای از انتظار بازار برای شرایط بهتر است.

این روند در بالا رفتن فاندینگ ریت بیت‌کوین نیز دیده می‌شود که اخیراً مثبت شده است. در حال حاضر فاندینگ ریت بیت‌کوین ۰.۰۰۳ درصد است که بیانگر تقاضای بیشتر برای موقعیت‌های لانگ نسبت به شورت است.

در زمان نگارش این خبر، نرخ بیت‌کوین در محدوده ۵۸,۷۲۶ دلار معامله می‌شود و همچنان به نزولی شدن نرخ خود از آخر هفته گذشته ادامه می‌دهد.

با این حال، شاخص جریان پول چایکین (CMF) در لایه ۰.۰۶ قرار دارد و در حال ایجاد واگرایی صعودی با نزولی شدن نرخ است. این وضعیت نشان می‌دهد که بازار در حال انباشت بیت‌کوین است.bitcoin-exchange-deposits-drop-to-8-year-lows

در صورت افزایش مجدد، بیت‌کوین احتمالاً مقاومت ۶۱,۳۸۸ دلار را دوباره آزمایش می‌کند و شاید به نرخ ۶۴,۳۱۲ دلار نیز برسد. با این حال، اگر روند نزولی ادامه یابد، این رمز ارز امکان دارد لایه حمایتی ۵۴,۳۰۲ دلار را از دست داده و به ۴۹,۰۰۰ دلار سقوط کند.