خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو چه تأثیری بر نرخ اتریوم خواهد داشت؟


نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو چه تأثیری بر نرخ اتریوم خواهد داشت؟ | ایران ماین

با وجود ترس و شک معامله‌گران پیرامون اتریوم، توسعه پلتفرم این رمز ارز به بالاترین میزان چند ماه اخیر رسیده است. بنجامین کوون (Benjamin Cowen)، مدیر اجرایی آی‌تی‌سی کریپتو (ITC Crypto)، در ۱۰ سپتامبر به الگویی در نمودار اتریوم-بیت‌کوین اشاره کرد که مشابه دوره‌های قبلی، به ویژه سال ۲۰۱۹، است.

او اعتقاد دارد که نرخ اتریوم پس از نزول نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ به کف خود رسید و اکنون با نزول نرخ بهره‌ای که انتظار می‌رود طی هفته آینده به وقوع بپیوندد، این طرح تکرار خواهد شد.eth-btc-trading-pair-highlights-bitcoins-dominance-but-will-the-fed-rate-cut-change-the-trend

در همین حال، یکی دیگر از تحلیلگران به نام مایکل ون‌دی‌پوپ (Michaël van de Poppe) به یک واگرایی صعودی در نمودار اتریوم اشاره کرده که همچنان دارای اعتبار است و می‌تواند به اتمام روند نزولی منجر شود. او افزود:

در زمان نگارش این خبر، نرخ اتریوم با کاهشی ۰.۴ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۳۳۲ دلار رسیده است. این رمز ارز در تاریخ ۷ سپتامبر به زیر ۲۲۰۰ دلار نزول یافت، ولی با رسیدن به یک لایه حمایتی قوی بار دیگر صعود کرد.

با این حال، اتریوم نسبت به بیت‌کوین کارایی ضعیفی داشته و ۴۶ درصد از سقف خود در مارس ۲۰۲۴ افت کرده است.

یکی از دلایل این کارایی ضعیف، نزول کارمزدهای پلتفرم و عرضه تورمی اتریوم است. پشتیبانی کوین‌بیس از پیشنهاد EIP-۴۸۴۴ نیز به عنوان عاملی برای بالا رفتن عرضه تورمی و نزول کارمزدها شناخته می‌شود.

در همین حال، پلتفرم لایه دوم کوین‌بیس به نام بیس (Base) شاهد بالا رفتن کاربران (عمدتاً ماینینگ‌کنندگان میم‌کوین) و بالا رفتن درآمد پلتفرم بوده است.

پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) گزارش داده که توسعه پلتفرم اتریوم در ۹ سپتامبر به بالاترین حد چهار ماه اخیر رسیده و طی یک روز بیش از ۱۲۶ هزار کیف پول جدید ایجاد شده که بیانگر بالا رفتن فعالیت درون پلتفرم است.

علاوه بر این، نرخ اتریوم نسبت به آخر هفته ۷ درصد بالا رفته است و تحلیلگران دیدگاهی صعودی نسبت به آینده آن دارند.