خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

نزولی شدن نرخ بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار! آیا این پیش‌بینی مبنای فنی دارد؟


نزولی شدن نرخ بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار! آیا این پیش‌بینی مبنای فنی دارد؟ | ایران ماین

به گفته سامسون مو (Samson Mow)، مدیر اجرایی کمپانی Jan۳، معامله‌گران بیت‌کوین که پیش‌بینی می‌کنند نرخ این رمز ارز به لایه ۴۰ هزار دلار باز خواهد گشت، بیشتر از اینکه دلایل فنی داشته باشند، تحت اثر احساساتی مانند ترس و ناامیدی هستند.

علی‌رغم نزول هفته گذشته بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار، مو معتقد است که نرخ این رمز ارز به راحتی می‌تواند به بالای ۱۰۰ هزار دلار برسد و از عواملی نظیر بالا رفتن هزینه بهره دولت و بالا رفتن روزافزون پذیرش این نشان توسط کسب‌وکارها به عنوان پایه پیش‌بینی خود بهره می‌برد.

پلتفرم اقتصادی کوبیسی لتر (Kobeissi Letter) افزود که نرخ بهره روزانه ۳ میلیارد دلاری دولت ایالات متحده بابت بدهی خود، سه برابر مبلغ پرداختی ۱۰ سال پیش است و تنها در ۲.۵ سال، دو برابر شده است.

این پلتفرم نوشت:

با این حال، مو معتقد است که بازارهایی که تحت اثر ترس قرار دارند، تنها در کوتاه‌مدت ناپایدارند و در نهایت اصول فنی غالب خواهند شد. او گفت که حتی فروپاشی کمپانی‌هایی مانند FTX نیز نمی‌تواند نرخ بیت‌کوین را به طور مداوم پایین نگه دارد.

در حال حاضر بیت‌کوین با نرخ ۵۳۸۲۴ دلار معامله می‌شود و از ۳۰ آگوست نتوانسته است از لایه ۶۰ هزار دلار عبور کند.

شاخص ترس و طمع کریپتو نیز در حالت «ترس شدید» با امتیاز ۲۳ قرار گرفته و بعضی تحلیلگران هشدار داده‌اند که احتمال افت نرخ به زیر ۵۰ هزار دلار وجود دارد.