خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

نقض داده‌های بانکی در ایالات متحده: افشای اطلاعات حساس بیش از ۱۰ هزار مشتری!


نقض داده‌های بانکی در ایالات متحده: افشای اطلاعات حساس بیش از ۱۰ هزار مشتری! | ایران ماین

در حالی که ایالات متحده به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته با مشکلات اقتصادی مواجه است، اخبار مربوط به نقض‌های امنیتی در بانک‌ها و مؤسسات مالی به دلواپسی‌ها دامن زده است.

در سال ۲۰۲۳، حدود پنج بانک، از جمله سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنچر بانک (Signature Bank)، دچار ورشکستگی شدند و بسیاری از صرافی‌های کریپتویی نیز به دلیل اختلاس ورشکسته شدند.

اکنون، دو بانک بزرگ دیگر، دومینیشن بانک (TD Bank) و سامیت نیشنال بانک (Summit National Bank)، به دلیل نقض داده‌های حساس مشتریان در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

قابل توجه است که هشدارهای نقض اطلاعات بانکی ایالات متحده، با یک سال تأخیر می‌رسد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که نفوذ بین سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ تا سه ماهه دوم سال کنونی اتفاق افتاده است.

بانک سامیت که در وایومینگ مستقر است، احتمال فعالیت مشکوک را در ماه می کشف کرد و نفوذ بین ۱۳ تا ۱۶ می ۲۰۲۳ صورت گرفته است. به دنبال این نفوذ، ۱۰,۹۱۲ مشتری تحت اثر قرار گرفتند و اطلاعات شخصی آنها افشا شده است.

دومینیشن بانک نیز نفوذ را حدود ۱۶ جولای شناسایی کرد، ولی این نفوذ ماه‌ها پیش اتفاق افتاده بود و تعداد کاربران تحت تاثیر آن ۴۱ نفر است.

این موضوع نگران‌کننده است؛ زیرا اطلاعاتی مانند نام‌ها، شماره‌های امنیتی اجتماعی و جزئیات حساب‌های مالی، امکان دارد به دست افراد سودجو برسد.

دومینیشن بانک اعلام کرده است که این نفوذ کار کارکنان داخلی بوده است؛ زیرا دسترسی غیرمجاز از خارج ممکن نبوده است. این بانک برای جبران جریمه‌ها و مطالعات ضدپول‌شویی، بیش از ۳ میلیارد دلار اختصاص داده است.

در نهایت، این نقض بزرگ داده‌ها، بر ۱۰,۹۵۳ مشتری اثر گذاشته و به موضوع نگران‌کننده‌ای تبدیل شده است که ایمنی پایین اطلاعات و وجوه کاربران را به نمایش می‌گذارد. همچنین به نظر می‌رسد که وضعیت ورشکستگی نیز به یک موضوع عادی تبدیل شده است.