خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

نهنگ‌ها از آب گل‌آلود بیت‌کوین می‌گیرند! بوی بالا رفتن نرخ به مشام می‌رسد؟


نهنگ‌ها از آب گل‌آلود بیت‌کوین می‌گیرند! بوی بالا رفتن نرخ به مشام می‌رسد؟ | ایران ماین

با ادامه شرایط نامطلوب بازار رمز ارز، فعالیت خرید نهنگ‌ها بالا رفته است. در تاریخ ۱۶ آگوست، یک کیف پول تازه ایجادشده، ۵۳۳.۵ بیت ‌کوین به نرخ ۳۱ میلیون دلار را از بایننس برداشت و توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

در حالی که بازار در وضعیت نزولی قرار دارد، نهنگ‌ها این نزولی شدن نرخ را فرصتی برای خرید می‌بینند. طبق گزارش اسپات‌آن‌چین (Spot On Chain)، شش نهنگ در هفته گذشته مجموعاً ۴,۰۴۶ بیت‌ کوین و رپد ‌بیت‌کوین (WBTC) را به نرخ ۲۳۹.۵ میلیون دلار، در صرافی‌های متمرکز خریداری کرده‌اند.

در همین حال، طی ۲۴ ساعت و هفت روز گذشته، ذخایر بیت‌کوین بازارهای معاملاتی به ترتیب ۰.۳۷ و ۰.۴۷ درصد نزول یافته است.

از سوی دیگر، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، تعداد آدرس‌های فعال طی ۲۴ ساعت گذشته کاهشی ۲۷.۶ درصدی داشته است.

در زمان نگارش این خبر، نرخ بیت‌کوین با افزایشی ۱ درصدی نسبت به روز گذشته به ۵۹۱۸۱ دلار رسیده است. از طرفی، مقدار خرید و فروش آن در همین مدت، با افتی ۲۵ درصدی به ۲۶.۱۴ میلیارد دلار نزول یافته است.

علاوه بر این، شاخص سود باز رمز ارز بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد بالا رفته که بیانگر بالا رفتن علاقه معامله‌گران است. بر اساس تحلیل تکنیکال پلتفرم ای‌ام‌بی‌کریپتو (AMBCrypto)، بیت‌کوین با توجه به اینکه زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه معامله می‌شود، وضعیتی نزولی دارد.

همچنین نرخ آن در آستانه خروج از منطقه جانبی بین ۶۱,۸۰۰ و ۵۸,۵۰۰ دلار قرار گرفته که امکان دارد منجر به افت ۶.۵ درصدی تا لایه ۵۴,۶۰۰ دلار شود.bitcoin-whale-bags-btc-worth-31-million-are-the-bulls-back-

در زمان نگارش این خبر، دو لایه مهم لیکوییدیتی به ترتیب در حدود ۵۶,۸۵۰ دلار و ۵۹,۰۰۰ دلار قرار دارند. اگر روند نزولی ادامه یابد و نرخ به ۵۶,۸۵۰ دلار برسد، تقریباً ۷۲۱ میلیون دلار از پوزیشن‌های خرید لیکویید خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر نرخ به ۵۹,۰۰۰ دلار برسد، حدود ۵۸۱.۳ میلیون دلار از پوزیشن‌های فروش از بین خواهند رفت.