خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

هشدار جدی برای سرمایه‌گذاران کریپتو: سرقت‌های فیزیکی در حال بالا رفتن است!


هشدار جدی برای سرمایه‌گذاران کریپتو: سرقت‌های فیزیکی در حال بالا رفتن است! | ایران ماین

زک ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، محقق معروف حوزه بلاکچین، گزارش داده که سرقت‌های آفلاین از معامله‌گران کریپتو در حال بالا رفتن است.

بر اساس داده‌های موجود در گیت‌هاب (GitHub)، در طول سال ۲۰۲۴ حداقل ۱۵ مورد سرقت فیزیکی رمز ارز ثبت شده است. این رقم برای سال ۲۰۲۳، برابر ۱۷ مورد و برای سال ۲۰۲۱، ۳۲ مورد گزارش شده است.

زک با عرضه پستی در تاریخ ۱۰ اکتبر، به این موضوع اشاره کرد که در ماه‌های اخیر پیام‌هایی از قربانیان سرقت‌های خانگی رمزارز در اروپای غربی دریافت کرده که نشان می‌دهد قیمت این حوادث در این منطقه بالاتر از سایر مناطق است.

او همچنین در تاریخ ۲۷ سپتامبر از طریق کانال تلگرام خود اعلام کرد که چندین نفر از اعضای جامعه کریپتو در ماه‌های اخیر به وسیله اسلحه تهدید شده و رمزارزهایشان به سرقت رفته است. به عنوان مثال، یکی از این قربانیان، در حمله‌ای خانگی در ژوئن ۲۰۲۴، حدود ۴.۳ میلیون دلار از رمزارزهای خود را از دست داده است.

زک مدعی است که سارقان، پس از دزدیدن اطلاعات شخصی قربانی از طریق نقض امنیتی، توانسته‌اند او را شناسایی و ردیابی کنند. سپس، سارقان با تظاهر به تحویل یک بسته وارد منزل قربانی شدند و او را مجبور کردند که رمزارزهایش را به دو کیف پول منتقل کند. این دو کیف پول در حال حاضر غیرفعال هستند.

به همین دلیل، زک توصیه می‌کند که افراد از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی یا دارایی‌های رمزارزی خود در پلتفرم‌های اجتماعی خودداری کنند.

علاوه بر این‌ها، در تاریخ ۵ سپتامبر، نیک دراکن (Nick Drakon)، مدیر اجرایی سابق پلتفرم ریولو اینتل (Revelo Intel)، به دلیل تهدید و سرقت مسلحانه مجبور به جابجایی وجوه شخصی، کمپانی و سرمایه‌گذاران خود شد و پس از این حادثه، از سمت مدیریت خود کناره‌گیری کرد.

در ۲۵ ژوئن نیز، مردی از فلوریدا به دلیل رهبری چندین حمله خشونت‌آمیز به محل سکونت افراد با هدف سرقت رمزارز، محکوم شد.

این باند از دسامبر ۲۰۲۲ تا جولای ۲۰۲۳ با استفاده از خشونت، آدم‌ربایی و تهدید، قربانیان را وادار به جابجایی دارایی‌های رمزارزی خود به کیف پول‌های تحت کنترل سارقان می‌کردند.