خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

هشدار راجع به کت‌داگ؛ آیا این میم‌کوین جدید یک دام برای سرمایه‌گذاران است؟


هشدار راجع به کت‌داگ؛ آیا این میم‌کوین جدید یک دام برای سرمایه‌گذاران است؟ | ایران ماین

طی روزهای اخیر، یک میم‌کوین جدید به نام کت‌داگ (CATDOG) هیاهوی زیادی به پا کرده و موجب بالا رفتن هیجانات معامله‌گران شده است. تبلیغات گسترده این نشان توسط چهره‌های شناخته‌شده فضای مجازی باعث شده که بعضی نسبت به احتمال کلاهبرداری بودن این پروژه هشدار دهند.

در همین راستا، مطالعات کمپانی تجزیه و تحلیل بلاکچین بابل‌مپس (Bubblemaps) نشان می‌دهد که ۱۴۰ کیف پول، ۴۰ درصد از موجودی این نشان را در خود جای داده‌اند که این موضوع، علامتی هشداردهنده به شمار می‌رود.

این کمپانی با بررسی فعالیت بعضی از کیف‌پول‌های یادشده متوجه الگوی تکراری رفتار آن‌ها شد؛ به طوری که این کیف‌پول‌ها نشان‌های کت‌داگ را با نرخ‌های بسیار پایین خریداری کرده و با بالا رفتن نرخ، بخشی از ذخایر خود را می‌فروشند، که الگویی به شدت مشکوک است.

یکی از فعالان حوزه کریپتو به نام کریپتو راگ مانچر (Crypto Rug Muncher) نیز که به افشای کلاهبرداری‌ها معروف است، تأکید کرده که اینفلوئنسرهای تبلیغ‌کننده کت‌داگ قبلاً پروژه‌های کلاهبرداری دیگری را هم تبلیغ کرده‌اند که موجب ایجاد ضرر گسترده برای سرمایه‌گذاران شده است.

یکی دیگر از کاربران به نام دیتکتیو (Dethective) با بررسی حساب‌های کاربری عنوان کرده که اینفلوئنسرها در حال تبلیغ این میم‌کوین برای مجموعه‌ای ۲.۶ میلیون نفری از دنبال‌کنندگان خود هستند که می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.

کارشناس مشهور بلاکچین به نام زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) نیز، کت‌داگ را به عنوان یک پروژه کلاهبرداری محکوم کرده است.