خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

وضعیت بحرانی تون‌کوین، فرصتی طلایی برای درخشش این ۳ رمزارز!


وضعیت بحرانی تون‌کوین، فرصتی طلایی برای درخشش این ۳ رمزارز! | ایران ماین

پس از دستگیری پاول دورف، مدیر اجرایی تلگرام، نرخ رمز ارز تون‌کوین (TON) به‌طور قابل‌توجهی نزول یافت و در عرض ۷۲ ساعت، از ۶.۸ دلار به ۵.۵ دلار سقوط کرد. این رویداد دلواپسی‌هایی را راجع به آینده نرخ این رمز ارز و احتمال افت بیشتر آن ایجاد کرده است.

دستگیری دورف در تاریخ ۲۴ آگوست، پس از فرود هواپیمای شخصی‌اش در فرودگاه فرانسه اتفاق افتاد. بعضی از گزارش‌ها حاکی از آنند که این دستگیری به‌دلیل مطالعات مربوط به نبود کنترل کافی در تلگرام و بالا رفتن فعالیت‌های مجرمانه در این پلتفرم بوده است. این موضوع باعث خروج ناگهانی سرمایه از بازار تون‌کوین در روزهای اخیر و بالا رفتن خرید و فروش آتی، به‌خصوص توسط معامله‌گران شورت شد.

در این وضعیت، بعضی از ارزهای دیجیتال رقیب امکان دارد بتوانند سرمایه‌هایی که از بازار تون‌کوین خارج شده‌اند، را جذب کردن کرده و شاهد توسعه نرخ خود باشند. در ادامه به بررسی سه مورد از این ارزهای دیجیتال می‌پردازیم:

نرخ سولانا در هفته گذشته، با افزایشی تقریبا ۱۷ درصدی، از ۱۳۸ دلار به ۱۶۲.۳ دلار رسید. علاوه بر بهبود کلی بازار، توسعه نرخ سولانا به‌دلیل بالا رفتن حجم خرید نهنگ‌ها و شکل‌گیری الگوهای صعودی نیز شتاب بیشتری گرفت. سولانا یکی از ارزهای دیجیتال محبوب در بازار ایالات متحده است که در زمان نگارش این خبر، با نرخ ۱۶۰ دلار معامله می‌شود و نرخ بازار آن ۷۴ میلیارد دلار می باشد.

طبق داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما (DefiLlama)، نرخ کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پلتفرم سولانا در ماه آگوست با افزایشی ۴۲ درصدی، از ۳.۸ میلیارد دلار به ۵.۴ میلیارد دلار رسید که بیانگر بالا رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران به نظام زیستی سولانا و گسترش سرویس‌های اقتصادی بدون مرکزیت (DeFi) آن است.

رمز ارز TRX که نشان بومی نظام زیستی ترون است، به‌تازگی توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. علت اصلی آن هم این است که در حال حاضر، کاربران می‌توانند با استفاده از پلتفرم سان‌پامپ (SunPump)، میم‌کوین‌های خود را در پلتفرم ترون ایجاد و راه‌اندازی کنند. این اقدام منجر به بالا رفتن قابل‌توجه درآمد پلتفرم ترون شده و نرخ TRX را پس از رشدی ۲۵ درصدی در هفته گذشته به ۰.۱۷ دلار رسانده است.

طبق داده‌های پلتفرم اینتودبلاک (IntoTheBlock)، مقدار خرید و فروش بزرگ در پلتفرم ترون به ۱.۰۵ میلیارد دلار رسیده که بیانگر بالا رفتن فعالیت سرمایه‌گذاران سازمانی یا افراد دارای سرمایه بالا است که معمولاً منجر به بالا رفتن نرخ می‌شود.

نرخ AVAX از اواسط آگوست با رشدی ۴۱.۵ درصدی، از ۱۹.۷۸ دلار به ۲۸ دلار بالا رفته است. این بالا رفتن به‌دلیل بهبود بازار کلی و همچنین، راه‌اندازی صندوق معاملاتی اولانچ توسط کمپانی گری‌اسکیل (Grayscale) ارتقا شده و تمایل کاربران به خرید این نشان را بیشتر کرده است.

طبق داده‌های پلتفرم اینتودبلاک، تعداد آدرس‌های دارنده نشان AVAX از سپتامبر ۲۰۲۱ به‌طور مداوم در حال بالا رفتن بوده و به ۸.۳ میلیون واحد رسیده که بیانگر پذیرش و علاقه‌مندی بیشتر کاربران به این پلتفرم است. نرخ بازار اولانچ در حال حاضر حدود ۱۰.۷ میلیارد دلار می باشد.