خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

ویتالیک بوترین دلیل فروش اخیر اتریوم را فاش کرد! ماجرا چیست؟


ویتالیک بوترین دلیل فروش اخیر اتریوم را فاش کرد! ماجرا چیست؟ | ایران ماین

ویتالیک بوترین، از هم‌بنیان‌گذاران اتریوم، دلیل فروش اتریوم خود را توضیح داد و گفت این فروش به دلیل یک سواپ خودکار بود که دستور آن در تاریخ ۲۹ آگوست تنظیم شده بود.
گزارش‌های دیروز نشان می‌دهند که بوترین ۱۹۰ اتریوم را به مبلغ ۴۴۱,۹۷۱ دلار فروخته و به ارز پایدار‌ یو‌اس‌دی کوین (USDC) تبدیل کرده است. کیف پول مرتبط با بوترین به فروش اتریوم ادامه داده است و این اقدام دلواپسی‌هایی را در مورد وضعیت اتریوم ایجاد کرده است.
این کیف پول تا به امروز ۳,۸۰۰ اتریوم به نرخ حدود ۱۰ میلیون دلار از بوترین دریافت کرده و ۹۵۰ اتریوم را با میانگین نرخ ۲.۲۸ میلیون دلار فروخته است. قابل توجه است که همزمان با بوترین، بنیاد اتریوم نیز در حال فروش دارایی‌های خود است.

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بوترین USDC به‌دست‌آمده از این فروش‌ها را به پلتفرم آوه (Aave) منتقل کرده است. به طور دقیق، او ۲,۸۵۱ یو‌اس‌دی‌ کوین به نرخ ۶.۷۳ میلیون دلار را به پلتفرم آوه منتقل کرده است. این حرکت‌ها در کنار فروش اتریوم توسط گروه متالفا (Metalpha) دلواپسی‌هایی را در مورد نزولی شدن نرخ اتریوم به زیر ۲,۰۰۰ دلار ایجاد کرده است.
بوترین همچنین به سیاست‌های سخت‌گیرانه در خصوص لایه ۲ اشاره کرد و گفت که از سال ۲۰۲۵ به بعد، تنها پروژه‌های لایه ۲ که به مرحله ۱ یا بالاتر توسعه رسیده‌اند، توسط او به ‌طور عمومی ذکر خواهند شد. او همچنین فاش کرد که چندین تیم دانش صفر (ZK) در حال تلاش برای رسیدن به مرحله ۱ تا پایان سال هستند.
شایان ذکر است، در زمان نگارش این خبر، اتریوم با ۱.۲۲ درصد بالا رفتن نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۲۳۶۶ دلار معامله می‌شود.