خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

پلتفرم بیس همچنان در اوج؛ رکورد ۱ میلیون آدرس فعال روزانه شکسته شد!


پلتفرم بیس همچنان در اوج؛ رکورد ۱ میلیون آدرس فعال روزانه شکسته شد! | ایران ماین

پلتفرم لایه ۲ کوین‌بیس به نام بیس (Base) به رکورد جدیدی در تعداد آدرس‌های فعال روزانه دست یافته است.

در تاریخ ۲۴ آگوست، این پلتفرم به ۱.۰۵ میلیون آدرس فعال روزانه رسید، هرچند در زمان نگارش این خبر، این تعداد به ۱.۰۳ میلیون آدرس نزول یافته است.

این آمار بیانگر توسعه ۶۰ درصدی تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیس از ابتدای آگوست است.base-hits-1-million-daily-active-addresses-as-basenames-takes-off

این بالا رفتن به دلیل راه‌اندازی خدمت جدید بیس‌نیمز (Basenames) بوده که به کاربران امکان می‌دهد نام‌های مرتبط با آدرس‌های کیف پول بیس خود را خریداری کنند.

در اولین هفته از راه‌اندازی این خدمت، بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نام کاربری جدید با پسوند Base.eth ایجاد شده است. این خدمت که توسط پلتفرم اتریوم نیم خدمت (ENS) پشتیبانی می‌شود، ارتباط بین کاربران پلتفرم را تسهیل می‌کند.

برای مقایسه، در حال حاضر ۱.۹۶ میلیون نام فعال ENS وجود دارد و رسیدن به ۲۰۰,۰۰۰ آدرس ثبت‌شده در خدمت نام اتریوم، تقریبا دو سال زمان برده است.

علاوه بر این، پلتفرم بیس شاهد بالا رفتن قابل‌توجهی در فعالیت‌های خود نیز بوده است. بر اساس داده‌های پلتفرم دیفای‌لاما، حجم کل خرید و فروش در این پلتفرم در پنج ماه گذشته به طور چشمگیری بالا رفته است.

پلتفرم بیس اکنون ۹.۲۵ درصد از مقدار خرید و فروش در صرافی‌های بدون مرکزیت در پلتفرم اتریوم را به خود اختصاص داده است، در حالی که این میزان در ماه مارس تنها ۲.۸۱ درصد بود.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۰ آگوست و همزمان با کمپین “Onchain Summer”، پلتفرم بیس همچنین به رکورد ۴ میلیون آدرس فعال هفتگی دست یافت.

این روند نشان می‌دهد که پلتفرم بیس به عنوان یک پلتفرم لایه ۲ شاهد بالا رفتن پذیرش و توسعه است و توانسته توجه بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند.