خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

پیش‌بینی تحلیلگران از درصد تسلط بیت‌کوین؛ سقف این شاخص چقدر خواهد بود؟


پیش‌بینی تحلیلگران از درصد تسلط بیت‌کوین؛ سقف این شاخص چقدر خواهد بود؟ | ایران ماین

یکی از تحلیلگران مشهور حوزه رمز ارز به نام بنجامین کوون (Benjamin Cowen) معتقد است که در حال حاضر احتمال بازگشت میزان تسلط بیت‌کوین به لایه ۷۰ درصد، مشابه دسامبر ۲۰۲۰، پایین است.

وی طی مصاحبه‌ای در ۱۷ آگوست توضیح داد که از نظر وی، بیشینه این شاخص، لایه ۶۰ درصد خواهد بود و رمز ارز بیت کوین بین سپتامبر تا دسامبر آتی به این لایه خواهد رسید.

کوون بیان کرد که در دوره‌های اصلی افزایش آلت‌کوین‌ها، مانند سال ۲۰۲۱، تسلط بیت‌کوین نزول می‌یابد ولی به‌ تدریج به لایه قبلی بازمی‌گردد. او باور دارد که حتی با رسیدن به اوج تسلط، بیت‌کوین به لایه قبلی خود نخواهد رسید؛ زیرا اکنون فرصت‌های بیشتری برای ایفای نقش ارزهای دیگر مانند اتریوم وجود دارد.

در حال حاضر، میزان تسلط بیت‌کوین با افزایشی ۴.۲۵ درصدی از ۱۸ جولای به ۵۷.۳۶ درصد رسیده است.

در مقابل، یک معامله‌گر با نام مستعار کالئو (Kaleo) طی پستی در ۹ آگوست اظهار داشت که میزان تسلط بیت‌کوین احتمالاً به اوج خود رسیده است.

وی باور دارد که فصل جدید آلت‌کوین‌ها زمانی آغاز می‌شود که تسلط بیت‌کوین به زیر ۵۰ درصد برسد. معامله‌گران معمولاً به دنبال نشانه‌هایی از اوج تسلط بیت‌کوین هستند تا به‌ موقع، سرمایه خود را به آلت‌کوین‌ها منتقل کنند.

کوون همچنین توصیه کرد که میزان تسلط بیت‌کوین را با میزان تسلط تتر (USDT) ترکیب کنید تا شاخص بهتری برای سنجش وضعیت بازار داشته باشید. این ترکیب در حال حاضر به ۶۳.۰۷ درصد رسیده که مشابه لایه ژوئن ۲۰۱۹، زمانی که فدرال رزرو آمریکا قیمت بهره را نزول داد، است.