خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

پیش بینی نرخ آینده الگورند از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰؛ آیا ارز ALGO آینده دار است؟


پیش بینی نرخ آینده الگورند از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰؛ آیا ارز ALGO آینده دار است؟ | ایران ماین

الگورند (Algorand) یک پلتفرم بلاک چینی نسل سوم است که یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه یعنی قابلیت توسعه را رفع می‌کند. به‌همین خاطر، بسیاری الگوراند را راه‌حلی برای بهبود کارآیی سیستم‌های مالی معمول می‌دانند. ازآنجایی‌که الگورند از زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ تا کنون فرازونشیب‌های زیادی داشته است، به پیش‌بینی آینده الگورند و بهای ارز ALGO از سال‌ ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ میلادی می‌پردازیم تا دید بهتری نسبت به خرید و فروش این رمز ارز داشته باشید.

البته دقت داشته باشید که بازار رمزارزها به نوسان خود معروف است و امکان پیش بینی دقیق آینده نرخ‌ها وجود ندارد. این مطلب توصیه‌ای برای خرید یا فروش ارز ALGO نیست. پیش از سرمایه‌گذاری، مطالعات کامل شخصی خود را انجام دهید.

پیش بینی نرخ آینده الگورند از ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰

الگورند (Algorand) یک پلتفرم خودگردان، بدون مرکزیت و مبتنی بر زنجیره بلوکی است که از طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند. این سیستم‌ها امن، مقیاس‌پذیر و کارآمد هستند؛ همه این ویژگی‌ها برای برنامه‌های کارا در دنیای واقعی بسیار حیاتی‌اند.

ارز ALGO درحال‌حاضر در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) در محدوده ۰.۱۲ دلاری معامله می‌شود. در جدول زیر، خلاصه‌ای از پیش بینی آینده بهای ارز الگورند توسط وب‌سایت چِنجِلی (Changelly) برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ آمده است:

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۱۲۳ دلار۰/۱۴۲ دلار۰/۱۶۱ دلار
۲۰۲۵۰/۲۲۱۸ دلار۰/۲۳۰۰ دلار۰/۲۷۹۵ دلار
۲۰۲۶۰/۳۳۱۵ دلار۰/۳۴۰۷ دلار۰/۳۹۱۵ دلار
۲۰۲۷۰/۴۶۳۷ دلار۰/۴۸۰۸ دلار۰/۵۷۰۹ دلار
۲۰۲۸۰/۶۹۹۸ دلار۰/۷۱۹۰ دلار۰/۸۲۶۱ دلار
۲۰۲۹۰/۹۹۵۹ دلار۱/۰۲ دلار۱/۲۲ دلار
۲۰۳۰۱/۴۹ دلار۱/۵۳ دلار۱/۷۷ دلار
۲۰۴۰۷۵/۱۳ دلار۸۱/۳۳ دلار۹۱/۷۸ دلار
۲۰۵۰۱۲۰/۵۹ دلار۱۲۷/۶۶ دلار۱۳۹/۱۸ دلار

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۲۴

تحلیلگران سایت چنجلی پیش‌بینی کرده‌اند که ارز ALGO در سال ۲۰۲۴ به حداکثر نرخ ۰/۱۶۱ دلاری می‌رسد. حداقل نرخ این سال نیز محدوده ۰/۱۲۳ دلاری تعیین شده است. در این حالت، متوسط نرخ ۰/۱۴۲ دلاری برای این رمز ارز محتمل است.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۲۵

درصورتی که روند صعودی ادامه پیدا کند، ارز Algorand در سال ۲۰۲۵ محدوده ۰/۲۲۱۸ و ۰/۲۷۹۵ دلاری معامله خواهد شد. متوسط نرخ این کوین نیز برای این سال در محدوده ۰/۲۳ دلاری قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۲۶

براساس پیش‌بینی‌ها، چنجلی انتظار دارد که الگورند روند صعودی خود را در سال ۲۰۲۶ نیز حفظ کرده و به سقف جدید ۰/۳۹۱۵ دلاری برسد. در این صورت، کمترین نرخ این سال روی ۰/۳۳۱۵ دلار و متوسط آن روی ۰/۳۴۰۷ دلار خواهد بود.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۲۷

اگر همه‌چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش برود، حداکثر نرخ ۰/۵۷۰۹ دلاری برای الگوراند در سال ۲۰۲۷ دور از انتظار نخواهد بود. حداقل نرخ ۰/۴۶۳۷ دلار و متوسط ۰/۴۸۰۸ دلاری نیز اهداف این سال هستند.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۲۸

برای سال ۲۰۲۸ نیز تحلیلگران چنجلی همچنان روند صعودی را برای ارز ALGO پیش بینی کرده‌اند. در این حالت، حداقل و حداکثر نرخ این سال در محدوده ۰/۶۹۹۸ و ۰/۸۲۶۱ دلار قرار خواهد شد. متوسط نرخ این رمز ارز نیز در محدوده ۰/۷۱۹۰ دلاری پیش بینی شده است.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۲۹

حداقل و حداکثر نرخ ۰/۹۹۵۹ دلار و ۱/۲۲ دلار برای الگوراند در سال ۲۰۲۹ بعید نیست. محدوده ۱/۰۲ دلاری نیز متوسط نرخ هدف این سال است.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۳۰

باوجودی‌که پیش‌بینی نرخ ارزهای دیجیتال برای بازه‌های بیشتر از ۵ سال کار تقریبا غیرممکنی است، ولی تحلیلگران چنجلی منتظر ۱/۷۷ دلاری شدن این رمز ارز در سال ۲۰۳۰ هستند. حداقل و متوسط نرخ هدف برای این سال نیز به‌ترتیب در محدوده ۱/۴۹ دلار و ۱/۵۳ دلار قرار دارند.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۴۰

پیش‌بینی سال ۲۰۴۰ تحلیلگران چنجلی بسیار صعودی است. سطوح ۷۵/۱۳ دلاری و ۹۱/۷۸ دلاری حداقل و حداکثر نرخ این سال هستند. متوسط نرخ الگوراند برای ۲۰۲۵ نیز روی ۸۱/۳۳ دلار در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی نرخ الگورند در ۲۰۵۰

سال ۲۰۵۰ اولین سالی است که احتمالاً الگوراند بالای ۱۰۰ دلاری را خواهیم داشت. در این حالت، متوسط نرخ ۱۲۷/۶۶ دلاری هدف اصلی این سال است. حداقل و حداکثر نرخ برای این سال نیز به‌ترتیب محدوده‌های ۱۲۰/۵۹ دلاری و ۱۳۹/۱۸ دلاری هستند.

تاریخچه نرخ الگوراند از ۲۰۱۷ تا کنون

الگورند در سال ۲۰۱۷ توسط استاد دانشگاه MIT، سیلویو میکالی (Silvio Micali)، معرفی و وایت پیپر آن در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. در این وایت پیپر، از ناکارآمدی‌های بیت کوین و اتریوم در رابطه با قابلیت توسعه و تمرکززدایی سخن گفته و سیستمی جایگزین پیشنهاد شده بود که با استفاده از یک مکانیزم اجاع و ساختار حاکمیتی منحصربه‌فرد، این موارد را بهبود می‌بخشید.

این پروژه، عرضه اولیه سکه (ICO) خود را با نرخ هر واحد ۲/۴ دلار در سال ۲۰۱۹ برگزار کرد و موفق به جذب کردن ۱۲۲,۴۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه در مرحله پیش‌فروش خود شد.

روند نرخ ALGO در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

پلتفرم اصلی الگوراند در ژوئن ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد و در ۲۱ام همان ماه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)، به سقف تاریخی خود روی ۳/۲۸ دلار رسید. سپس نرخ به طور قابل‌توجهی نزول یافت و در ۱۷ مارس ۲۰۲۰ (۲۷ اسفند ۹۸)، اولین کف تاریخی خود در آن زمان را روی ۰/۰۱۲۶۳ دلار ثبت کرد.

روند نرخ ALGO از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴

با آغاز بازار صعودی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، نرخ الگوراند نیز افزایش کرد و در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۲ شهریور ۱۴۰۰) به سقف محلی ۲/۳۸۱۱ دلار رسید.

متأسفانه از آن زمان تا کنون، نرخ Algorand روند نزولی داشته که یکی از دلایل آن، طبقه‌بندی این رمز ارز به‌عنوان یک نشان اوراق بهادار توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) بوده است.

عامل دیگری که به نرخ الگورند ضربه زد، از کار افتادن بزرگترین برنامه دیفای این نظام زیستی به‌نام الگوفای (AlgoFi) به‌دلیل وقوع یک سری حوادث نامطلوب بود. این برنامه بدون مرکزیت بیش از ۵۰ درصد از نرخ موجود در نظام زیستی الگوراند را در اختیار داشت و قطعی آن، به‌شدت بر روند بهای ارز ALGO اثر گذاشت.

نمودار نرخ الگورند از ابتدا تا وضعیت فعلی

کف تاریخی این رمز ارز نیز آخرین بار در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) روی ۰/۰۸۶۱ دلار ثبت شد. درحال‌حاضر، الگوراند در محدوده ۰/۱۲ دلاری معامله می‌شود که افزایش ۴۵ درصدی نسبت به این کف تاریخی، ولی ریزش بالای ۹۶ درصدی نسبت به نرخ اولیه عرضه در سال ۲۰۱۹ روی ۳/۱۵۳۶ دلار را نشان می‌دهد.

پیش بینی دیگر تحلیل‌گران از آینده نرخ ALGO

باوجودی‌که نرخ الگورند بدون شک برای هولدرهای خود مشکلاتی را ایجاد کرده است، ولی درصورت بهبود کارایی پلتفرم آن، امکان افزایش در آینده وجود دارد. علاوه بر چِنجِلی، وبسایت‌های دیگری نیز هستند که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود، به پیش بینی آینده نرخ ارزهای دیجیتال از جمله الگورند پرداخته‌اند. در ادامه این قسمت، این پیش‌بینی را بررسی می‌کنیم.

تکوپدیا

تکوپدیا (TechoPedia) یکی از وب‌سایت‌های تحلیلی محبوب است که الگوراند را یکی از ارزهای دیجیتال پرپتانسیل برای توسعه در سال‌های آتی می‌داند. پیش‌بینی این وبسایت از آینده الگورند برای سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ به‌شرح زیر است:

سالکف بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۱۵ دلار۰/۵ دلار
۲۰۲۵۰/۲۵ دلار۰/۶۵ دلار
۲۰۳۰۰/۴ دلار۱ دلار

کریپتونیوززِد

کریپتونیوززِد (CryptoNewsZ) نیز نظر خوشبینانه‌ای نسبت به آینده الگوراند دارد و رسیدن به لایه ۱ دلاری را در انتهای سال ۲۰۲۷ برای این رمز ارز محتمل می‌داند:

سالکف بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۰۹۷ دلار۰/۱۴۴ دلار
۲۰۲۵۰/۳۱ دلار۰/۵۷ دلار
۲۰۲۶۰/۵۵ دلار۰/۸۵ دلار
۲۰۲۷۰/۸۱ دلار۱/۰۹ دلار
۲۰۲۸۱/۰۷ دلار۱/۹۱ دلار
۲۰۲۹۱/۸۸ دلار۲/۵۴ دلار
۲۰۳۰۲/۵۱ دلار۳/۷۳ دلار
۲۰۴۰۱۰/۳۷ دلار۱۱/۵۰ دلار
۲۰۵۰۲۰/۳۲ دلار۲۱/۴۸ دلار

ای‌ام‌بی کریپتو

سایت ای‌ام‌بی کریپتو (AMBCrypto) نیز به تحلیل‌های قیمتی خود شناخته می‌شود. درخصوص آینده الگورند، پیش‌بینی این وب‌سایت نیز خوشبینانه، ولی بسیار محتاطانه‌تر است و ۱ دلاری شدن این رمز ارز تا سال ۲۰۳۰ را محتمل نمی‌داند:

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۱۱ دلار۰/۱۴ دلار۰/۱۷ دلار
۲۰۲۵۰/۱۴ دلار۰/۱۷ دلار۰/۲۱ دلار
۲۰۲۶۰/۱۶ دلار۰/۲۱ دلار۰/۲۵ دلار
۲۰۲۷۰/۲۰ دلار۰/۲۵ دلار۰/۳۰ دلار
۲۰۲۸۰/۱۸ دلار۰/۲۳ دلار۰/۲۸ دلار
۲۰۲۹۰/۲۱ دلار۰/۲۷ دلار۰/۳۲ دلار
۲۰۳۰۰/۳۲ دلار۰/۴۰ دلار۰/۴۸ دلار

کوین پدیا

سایت کوین‌پِدیا (CoinPedia) نیز مشابه دیگر وبسایت‌ها، آینده درخشانی را برای الگورند درنظر گرفته است:

سالکف بالقوه نرخمتوسط بالقوه نرخسقف بالقوه نرخ
۲۰۲۴۰/۱۰ دلار۰/۲۱ دلار۰/۳۲ دلار
۲۰۲۵۰/۱۵۲۳ دلار۰/۲۷۴۷۸۵ دلار۰/۳۹۷۲۷ دلار
۲۰۲۶۰/۲۶۸ دلار۰/۶۰۸۰ دلار۰/۹۴۹۸ دلار
۲۰۲۷۰/۷۷۴ دلار۱/۱۵۰۵ دلار۱/۵۲۷ دلار
۲۰۲۸۱/۰۱۵ دلار۱/۴۹۷۵ دلار۱/۹۸ دلار
۲۰۲۹۱/۶۷۴۲ دلار۲/۱۳۶۵ دلار۲/۵۹۸۸ دلار
۲۰۳۰۱/۸۴۷۶ دلار۲/۵۱۱۶۳ دلار۳/۱۷۵۶ دلار

چه عواملی بر آینده نرخ الگورند اثر می‌گذارند؟

مشابه هر رمز ارز دیگری، بهای ارز ALGO نیز تحت اثر یک سری از عوامل نظیر کاربرد، سفته‌بازی و عرضه دارد. در این قسمت، این عوامل را بررسی می‌کنیم.

تقاضای نشأت‌گرفته از کاربرد

از آنجایی که ALGO ارز بومی یک زنجیره بلوکی لایه ابتدایی است، تقاضای نشأت‌گرفته از کاربرد، یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر نرخ آن است. این تقاضا از سوی کاربران پلتفرم الگوراند که درصدد خریداری این ارز جهت پرداخت کارمزدهای پلتفرم هستند، ناشی می‌شود.

 بااین‌حال، به‌خاطر پایین‌بودن کارمزدهای پلتفرم الگوراند و توقف فعالیت بزرگترین برنامه بدون مرکزیت آن، در‌حال‌حاضر تقاضای مبتنی بر کاربرد زیادی برای این رمز ارز وجود ندارد که نرخ‌اش را بالا رفتن دهد.

در مقابل، شاید هدف بعضی از سرمایه‌گذاران از خرید ALGO، استفاده از آن برای رأی‌دهی نسبت به تصمیمات پلتفرم باشد. باتوجه به اینکه الگورند یکی از تنها ۹ رمز ارز سازگار با استاندارد ISO-20022 است، این امر اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

احساسات و سفته‌بازی

یکی دیگر از دلایل خرید الگوراند توسط کاربران، تقاضای مبتنی بر سفته‌بازی است. این تقاضا تحت اثر احساسات سرمایه‌گذاران و باورشان نسبت به ارزان یا گران بودن این رمز ارز قرار دارد. متأسفانه به‌دلیل مشکلات قانونی و عدم توسعه در توسعه نظام زیستی اگورند، احساسات سرمایه‌گذاران در این خصوص ضعیف بوده است.

نرخ عرضه

عامل دیگر تأثیرگذار بر نرخ الگوراند، عرضه آن است. با توجه به عرضه در جریان ۱۰۰ درصدی نشان‌های این پلتفرم (۱۰ میلیارد واحد) و عدم ورود نشان‌های جدید به بازار، احتمال روبروشدن با حجم فروش شدید، بعید است. بنابراین، امکان دارد خریداران در آینده کنترل را به دست گرفته و نرخ الگورند را بالا رفتن دهند.

الگورند (ALGO) چیست؟

الگوراند یک زنجیره بلوکی لایه ابتدایی و دوست‌دار محیط زیست است که ردپای کربنی خود را بسیار نزول داده است. این پلتفرم از مکانیزم اجماع PPoS استفاده می‌کند که نسبت به الگوی اثبات سهام اتریوم، امن‌تر و بدون مرکزیت است.

این پلتفرم از قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های بدون مرکزیت خود را در یک محیط پرسرعت و کم‌هزینه بسازند. بعضی از محبوب‌ترین برنامه‌های بدون مرکزیت این پلتفرم شامل فوکس فایننس (Folks Finance)، لافتی (Lofty) و پَکت (Pact) هستند.

آینده پروژه الگورند؛ نقشه راه و برنامه‌های آتی چیست؟

پلتفرم Algorand

الگورند در وب‌سایت رسمی خود، نقشه راه سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خود را عقب‌زدن مرزها و روشن‌سازی مسیری در جهت خودکفایی اعلام کرده است که در آن، کارایی، تطبیق‌پذیری و قابلیت استفاده برای بازتعریف چشم‌انداز زنجیره بلوکی به‌سوی یکدیگر همگرا شده‌اند.

بهبود کارایی

کارایی، خصوصاً با تمرکز بر نهایی‌سازی فوری تراکنش‌ها که باعث تمایز الگورند با دیگر پروژه‌ها شده، همواره در قلب فناوری این نظام زیستی بوده است. هدف سال ۲۰۲۴ نیز بهترکردن این کارایی است.

در این رابطه، به‌روزرسانی استاندارد داینامیک راند تایمز (Dynamic Round Times) که به آن داینامیک لامدا (Dynamic Lambda) نیز گفته می‌شود، توان عملیاتی پلتفرم الگورند را بالا رفتن و زمان‌های تأیید تراکنش و نهایی‌سازی بلاک را نزول می‌دهد.

ساده‌سازی توسعه برنامه با استفاده از پایتون

دیگر دوران نیاز به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی تخصصی برای توسعه‌دهندگان زنجیره بلوکی به سر آمده است. اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند از یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان یعنی پایتون، برای ساخت برنامه روی الگورند استفاده کنند.

پایتون، در فرم بومی واقعی خود، امکانات جدیدی را برای الگورند به ارمغان می‌آورد و دسترسی به فناوری زنجیره بلوکی این نظام زیستی را به سطوح جدیدی که تا کنون دیده نگردیده، می‌رساند.

توسعه‌های استراتژیک

در سال ۲۰۲۴، دو ارتقای تحول‌آفرین دیگر به این استاندارد اضافه خواهد شد که هر دو برای بالا رفتن قابل‌توجه تمرکززدایی طراحی شده‌اند؛ یکی معرفی مشوق در اجماع و دیگری تحول به یک پلتفرم گاسیپینگ (Gossip) همتابه‌همتا (P2P) است. این تغییرات استراتژیک، قدرت بیشتری به کاربران الگوراند می‌دهند و استقلال زنجیره را بهبود می‌بخشند.

پشتیبانی از ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی بیشتر

برای سال ۲۰۲۵، الگورند همچنان به‌دنبال برتری فنی خواهد بود و تعهد خود به بازتعریف دسترسی به زنجیره بلوکی را مستحکم‌تر خواهد کرد. این پروژه در نسخه ۳.۰ AlgoKit خود، درصدد پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر و افزودن ابزارهای کلاس جهانی و قابلیت‌های دیباگینگ (رفع ایراد) بیشتر است.

سؤالات متداول

آیا ارز ALGO سرمایه گذاری خوبی است؟

درصورتی که الگوراند بتواند مشکلات قانونی را برطرف کرده و کاربردهای خود را بالا رفتن دهد، می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

آیا نرخ الگورند در آینده به ۱ دلار می‌رسد؟

براساس پیش‌بینی وبسایت‌ها، احتمال ۱ دلاری شدن نرخ این رمز ارز تا پیش از سال ۲۰۳۰ وجود دارد.

آیا الگوراند آینده دارد؟

تصمیم‌گیری درخصوص آینده ارزهای دیجیتال بسیار دشوار است. الگوراند درحال‌حاضر در شهریور ۱۴۰۳، نسبت به کف تاریخی خود روی ۰/۰۸ دلار، ۴۵ درصد توسعه داشته است که تریدرها را نسبت به آینده آن امیدوار کرده است.

جمع‌بندی

الگوراند یکی از ارزهای دیجیتال محبوبی بود که متأسفانه به‌دلیل قرار گرفتن در لیست ارزهای اوراق بهادار توسط کمیسیون بورس آمریکا، با ریزش نرخ شدیدی روبرو شد. باوجوداین، الگورند نسبت به کف تاریخی ۰/۰۸ دلاری خود در سال ۲۰۲۳، تا امروز در شهریور ۱۴۰۳ توسعه بالای ۴۵ درصدی داشته است که تریدرها را نسبت به آینده آن امیدوار کرده است. پیش بینی نرخ الگوراند برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۵۰ به معامله‌گران اجازه می‌دهد تصمیم‌گیری بهتری نسبت به خرید و فروش این رمز ارز داشته باشند.