خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

چرا اصلاح اخیر بیت‌کوین به نفع سرمایه‌گذاران است؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند!


چرا اصلاح اخیر بیت‌کوین به نفع سرمایه‌گذاران است؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند! | ایران ماین

تحلیلگران صرافی بیتفینکس (Bitfinex) بر این باورند که افت تقریبا ۱۰ درصدی بیت‌کوین در هفته گذشته یک «اصلاح سالم و طبیعی» بوده و احتمال افت ناگهانی نرخ در روزها و هفته‌های آینده را نزول می‌دهد.

در گزارش ۶ اکتبر، این تحلیلگران اعلام کردند که سقوط نرخ بیت‌کوین به لایه حمایتی ۶۰ هزار دلار، به همراه سایر عوامل تکنیکالی کلیدی، بیانگر نزول نوسانات در آینده است.

پس از رسیدن نرخ بیت‌کوین به ۶۶۶۰۰ دلار در ۲۷ سپتامبر، خوش‌بینی بازار به دلیل بحران‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه و دلواپسی‌ها راجع به وضعیت اقتصادی ایالات متحده نزول یافت و این امر موجب افت ۹.۹۴ درصدی بیت‌کوین تا ۴ اکتبر شد. این افت، احتیاط سرمایه‌گذاران در سطوح بالاتر نرخ را نشان می‌دهد.

در این میان، بازار سهام چین هم در ماه سپتامبر با بازگشت معامله‌گران پس از تعطیلات یک هفته‌ای، نزول یافت. انتظار می‌رفت که کمیسیون توسعه و اصلاحات چین (NDRC) در جلسه خود اقدامات محرکی را اعلام کند، ولی فقدان جزئیات و فوریت در برنامه‌ها باعث افت بازار شد. این وضعیت، افت نرخ بیت‌کوین را نیز به همراه داشت.

تحلیلگران حدس می‌زنند که معامله‌گران امکان دارد به دنبال خرید بیت‌کوین در نرخ‌های پایین‌تر باشند. با نزولی شدن نرخ، میزان قراردادهای باز بیت‌کوین از ۳۵ میلیارد دلار به ۳۱.۸ میلیارد دلار نزول یافت و ۴۵۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های خرید نیز در ۱ اکتبر لیکویید شد.

این تحلیلگران همچنین به این موضوع اشاره کردند که بازار با عرضه گزارش شغلی مثبت در آمریکا برای ماه‌های سپتامبر و اکتبر پشتیبانی شده و انتظار می‌رود که با نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نوامبر، خوش‌بینی برای پذیرش ریسک در میان معامله‌گران بالا رفتن یابد.

با این حال، تحلیلگران هشدار داده‌اند که هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی راجع به جهت‌گیری بازار کریپتو در کوتاه‌مدت نتیجه‌گیری کرد.