خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

چرا طلا و سکه گران شد؟/کشتی‌آرای: دلیل این بود


چرا طلا و سکه گران شد؟/کشتی‌آرای: دلیل این بود | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،محمد کشتی آرای راجع به وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: به دلیل بالا رفتن نرخ انس جهانی قیمتها در بازار داخلی نیز با بالا رفتن همراه شده است.

تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه بالا رفتن نرخ طلای جهانی سه دلیل دارد، گفت: نرخ انس جهانی طلا به دلیل نزول نرخ بهره در آمریکا، نزول بهای دلار و مسائل ژئوپلوتیک دنیا بالا رفته و به همین دلیل نیز تقاضای خرید طلا در دنیا بالا رفته است.

کشتی آرای با بیان اینکه نرخ انس برای اولین بار به دو هزار و ۶۲۵ دلار رسیده است، از بالا رفتن نرخ سایر فلزات ارزشمند خبر داد و تاکید نمود: این درحالیست که در داخل کشور هیچ اتفاقی نیفتاده و بهای ارز هم که هفته قبل به دلیل حملات اسرائیل به لبنان با نوسان صعودی همراه بود، نزول یافته است.

او راجع به دلیل اصلی بالا رفتن نرخ طلا و سکه در بازار اینطور گفت که با توجه به ثبات بهای ارز تنها دلیل این بالا رفتن نرخ ها تغییرات نرخ جهانی طلا است چرا که انس جهانی با ۵۰ دلار بالا رفتن همراه شده و همین امر موجب بالا رفتن نرخ طلا و سکه در داخل شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با تاکید براینکه نرخ سکه در ۴ روز یک میلیون تومان و طلای ۱۸ عیار ۱۰۰ هزار تومان بالا رفته گفت: تقاضا برای خرید طلا و سکه تغییری نکرده و حباب سکه نیز در محدوده ۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نوسان است.

وی معتقد است که حراج های اخیر بانک مرکزی در بخش سکه موجب تعادل در بازار شده و عدم تغییر حباب سکه نیز بیانگر تعادل در این بخش است.

او تاکید دارد که برخلاف دفعات قبل گرانی سکه و طلا ربطی به داخل ندارد و ارتباط مستقیم با بازار جهانی دارد؛ با توجه به شرایط دنیا هرآن امکان دارد نرخ ها با تغییراتی همراه شود.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، نرخ طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان، نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می باشد.

در بازار سبزه‌میدان، نرخ نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۷ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۶ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۶۲۵ دلار می باشد.