خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

گزارش مختصر بازار رمزارزها (۲۴ شهریور ۱۴۰۳)


گزارش مختصر بازار رمزارزها (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) | ایران ماین

روز شنبه بازار رمز ارز شاهد بالا رفتن خوش‌بینی سرمایه‌گذاران بوده و حرکت صعودی قابل‌توجهی آغاز شده است. در همین راستا، همزمان با غلبه بیت‌کوین (BTC) بر مقاومت ۶۰ هزار دلار، نرخ اتریوم (ETH) نیز از لایه ۲۴۰۰ دلار عبور کرده است. همچنین، نرخ سولانا (SOL) و ریپل (XRP) نیز صعودی بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ کل بازار رمز ارز با بالا رفتن ۳.۳۱ درصدی به ۲.۱۱ تریلیون دلار رسیده و حجم کل خرید و فروش با توسعه ۸.۶ درصدی به ۶۶.۵۴ میلیارد دلار بالا رفته است. در این میان، بعضی از ارزهای دیجیتال با بیشترین نرخ بازار، کارایی قابل‌توجهی داشته‌اند.

با نزدیک شدن به نشست فدرال رزرو و بالا رفتن احتمال افت نرخ بهره توسط این نهاد، دارایی‌های پر‌ریسک مانند ارزهای دیجیتال به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.

همچنین، عرضه اخیر داده‌های شاخص نرخ تولید‌کننده (PPI) آمریکا، احساسات مثبت سرمایه‌گذاران را ارتقا کرده است. در نتیجه، بیت‌کوین با شکستن مقاومت ۶۰ هزار دلار، موج صعودی جدیدی را در بازار ایجاد کرد.

نرخ بیت‌کوین طی روز جاری با افزایشی ۴.۲۱ درصدی به ۶۰۴۰۸ دلار رسیده و کف و سقف نرخ آن در این مدت به ترتیب ۵۷۶۵۰ و ۶۰۶۵۶ دلار بوده است.

همچنین، ورود ۲۶۳.۰۷ میلیون دلار سرمایه به صندوق‌های ETF‌ بیت‌کوین در تاریخ ۱۳ سپتامبر نشان از بالا رفتن تقاضا برای این رمزارز دارد. سهم بیت‌کوین از بازار نیز با ۰.۳۷ درصد بالا رفتن به ۵۶.۵۶ درصد رسیده و نرخ بازار آن در حدود ۱.۱۹ تریلیون دلار می باشد.

همزمان، اتریوم نیز با توسعه ۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به نرخ ۲۴۳۴ دلار رسیده و کف و سقف نرخ آن در مدت یاد شده به ترتیب ۲۳۳۸ و ۲۴۶۲ دلار بوده است.

ورود ۱.۵۲ میلیون دلار سرمایه به صندوق‌های ETF‌ اتریوم نیز به این روند صعودی کمک کرده است. نرخ بازار اتریوم در حال حاضر ۲۹۲.۸۹ میلیارد دلار می باشد.

نرخ سولانا با رشدی ۴ درصدی به ۱۳۹.۶۰ دلار و نرخ بازار آن به ۶۵.۳۵ میلیارد دلار رسیده است. همچنین، نرخ ریپل با بالا رفتن ۳ درصدی به ۰.۵۷۸۴ دلار رسیده و نرخ بازار آن ۳۲.۵۹ میلیارد دلار می باشد. توسعه ریپل در پی بالا رفتن تحرکات آن‌چین به وقوع پیوسته که توجه بسیاری از معامله‌گران را جلب کرده است.

در بخش میم‌کوین‌ها نیز نرخ دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایشی ۵ و ۴ درصدی به ترتیب به ۰.۱۰۷۱ و ۰.۰۰۰۰۱۳۹۸ دلار رسیده است.

در این میان، میم‌کوین‌هایی مانند پپه (PEPE)، سگ کلاه‌دار (WIF) و فلوکی (FLOKI) نیز بین ۵ تا ۷ درصد توسعه داشته‌اند.

ارزهای دیجیتالی نظیر نروس نتورک (CKB) با توسعه ۵۹ درصدی، بیت تنسور (TAO) با توسعه ۱۱ درصدی و پالیگان (POL) با توسعه ۱۰ درصدی بهترین کارایی را طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسانده‌اند.

همچنین ارزهایی نظیر مانترا (OM) با کاهشی ۳ درصدی، ترون (TRX) با کاهشی ۲ درصدی و کوانت (QNT) با کاهشی ۱.۵ درصدی بدترین کارایی را در میان ارزهای دیجیتال برتر داشته‌اند.