خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

گزارش مختصر بازار رمزارزها (۲۵ مهر ۱۴۰۳)


گزارش مختصر بازار رمزارزها (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | ایران ماین

تحرکات بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته باعث گمانه‌زنی‌های متعددی شده است. در این بازه، نرخ بیت‌کوین (BTC) به بالای ۶۷ هزار دلار رسید و آلت‌کوین‌ها نیز نوسانات قابل‌توجهی را تجربه کردند.

نکته جالب توجه این است که این بالا رفتن نرخ‌ها همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده رخ داده و توجه تحلیلگران بازار را به خود جلب کرده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ کل بازار جهانی کریپتو با ۱.۱۶ درصد بالا رفتن به ۲.۳۲ تریلیون دلار رسیده و حجم کل خرید و فروش نیز با جهشی ۱۵ درصدی به ۱۰۷.۳ میلیارد دلار بالا رفته است.

نرخ بیت‌کوین طی روز گذشته با افزایشی ۲.۸ درصدی به ۶۷,۲۳۲ دلار رسید و کف و سقف نرخ آن در این مدت به ترتیب ۶۴,۸۰۹ و ۶۷,۸۸۱ دلار بوده است.

این توسعه نرخ همزمان با بالا رفتن سرمایه‌گذاری‌ها در ETFهای این رمزارز رخ داده و نرخ بازار آن را به ۱.۳۳ تریلیون دلار رسانده است. طبق داده‌های پلتفرم سوسو‌ ولیو (Sosovalue)، در تاریخ ۱۵ اکتبر، ۳۷۱.۰۲ میلیون دلار سرمایه به ETFهای بیت‌کوین وارد شده است.

در این میان، نرخ اتریوم با بالا رفتن ۱ درصدی طی روز گذشته، به ۲,۶۱۷ دلار رسیده است. از طرفی، داده‌های سوسو‌ ولیو نشان می‌دهند که ETFهای اتریوم خروج ۱۲.۷۰ میلیون دلار سرمایه را تجربه کرده‌اند که با نوسانات اخیر نرخ آن همخوانی دارد.

نرخ سولانا نیز بدون تغییر در بازه روزانه، در محدوده ۱۵۴ دلار قرار دارد. با وجود درخواست کمپانی گری‌اسکیل (Grayscale) برای تبدیل صندوق تراست سولانا به یک صندوق ETF، روند کلی نرخ این رمزارز همچنان نزولی است.

در همین حال، نرخ ریپل نیز با ۱ درصد نزول به ۰.۵۴۳۲ دلار رسیده و فعالان بازار در حال گمانه‌زنی راجع به آینده این رمز ارز در پی مسائل قانونی جاری هستند.

در بخش میم‌کوین‌ها نیز، نرخ دوج‌کوین (DOGE) با افزایشی ۲ درصدی به ۰.۱۱۸ دلار رسیده و شیبا (SHIB) هم با رشدی ۰.۲ درصدی با نرخ ۰.۰۰۰۰۱۸۲ دلار معامله می‌شود.

لایت‌کوین (LTC) و چیلیز (CHZ) نیز از ارزهای دیجیتالی هستند که بهترین کارایی را به ثبت رسانده‌اند. نرخ این دو رمزارز به ترتیب با رشدی ۷.۵ و ۴ درصدی به ۷۱.۶۴ و ۰.۰۸۱۶۱ دلار رسیده است.