خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

۳ دلیل برای توسعه ۵۰ درصدی نیر استاندارد در یک ماه؛ افزایش نرخ NEAR ادامه‌دار است؟


۳ دلیل برای توسعه ۵۰ درصدی نیر استاندارد در یک ماه؛ افزایش نرخ NEAR ادامه‌دار است؟ | ایران ماین

نیر استاندارد (NEAR) در یک ماه گذشته با توسعه ۵۰ درصدی توانسته توجه فعالان بازار رمزارزها را به خود جلب کند.

طبق داده‌ها، نیر استاندارد پس از سقوط به پایین‌ترین لایه خود در تاریخ ۶ سپتامبر، یعنی ۳.۴۱ دلار، حدود ۵۷ درصد صعود کرد و در تاریخ ۲۴ سپتامبر به بالاترین لایه هشت‌هفته‌ای خود، یعنی ۵.۳۶ دلار، رسید. در حال حاضر، این رمزارز در محدوده قیمتی ۵.۲۱ دلار معامله می‌شود.

در ادامه، به بعضی از عواملی که به قدرت رو به توسعه نیر استاندارد کمک می‌کنند، اشاره می‌شود:

نیر استاندارد که بر سرعت بالای تراکنش‌ها و تعامل‌پذیری تمرکز دارد، با پیاده‌سازی شاردینگ توانسته مشکل سه‌گانه بلاکچین را حل کند. این به‌روزرسانی در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۲۴ با اجرای نسخه NEAR ۲.۰ انجام شد. نیر استاندارد دومین زنجیره‌ای است که پس از الروند (Elrond)، این تکنولوژی را به کار گرفته است. با توجه به بالا رفتن تقاضا برای برنامه‌های بدون مرکزیت (DApps)، این توسعه به نیر استاندارد یاری میدهد تا به توسعه پایدار و بلندمدت دست یابد.

از سوی دیگر، شراکت جدید بین انویدیا (Nvidia) و علی‌بابا کلود (Alibaba Cloud) نیز اثر مثبتی بر نشان‌های مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله NEAR داشته است.

همچنین، کامالا هریس، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا، به تازگی اشاره کرده که قصد دارد فرصتی را برای هوش مصنوعی و دارایی‌های دیجیتال در ایالات متحده فراهم کند. این نخستین بار بود که هریس موضع خود را در مورد حوزه کریپتو علنی کرد و واکنش مثبتی از سوی بازار به همراه داشت.

در این میان، داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که فعالیت در پلتفرم نیر، پیش از توسعه نرخ NEAR در یک ماه گذشته بالا رفته است. تعداد تراکنش‌های روزانه در این پلتفرم از ۲۵ آگوست تا ۲۴ سپتامبر با بالا رفتن ۴۲ درصدی روبرو بوده و تعداد آدرس‌های جدید نیز در همین بازه ۳۰.۸ درصد بالا رفته است.

همچنین، بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی دیفای لاما، نرخ کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پلتفرم نیر استاندارد از ۱۸۳.۷ میلیون دلار در ۷ سپتامبر به ۲۴۶.۵ میلیون دلار در ۲۴ سپتامبر بالا رفته است.

علاوه بر این، داده‌های بازار مشتقات نشان می‌دهند که سود باز قراردادهای آتی نیر استاندارد از ۱۱۴.۹ میلیون دلار در ۷ سپتامبر به ۲۷۹.۲ میلیون دلار در ۲۴ سپتامبر بالا رفته، که بیانگر ورود پول جدید به بازار است.

تحلیل تکنیکال نیر استاندارد نیز نشان می‌دهد که نرخ این رمزارز در ۲۳ سپتامبر از خط روند نزولی عبور کرده و همچنین، بالاتر از تمامی میانگین‌های متحرک نمایی اصلی (EMA- ۵۰,۱۰۰,۲۰۰) است. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به عدد ۷۰ رسیده که بیانگر تسلط خریداران بر بازار است. اکنون انتظار می‌رود که گاوها نرخ را به سمت ۶ دلار و سپس به ۶.۴۵ دلار برسانند.

با این حال، اگر نرخ زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه بسته شود، امکان دارد شاهد نزول ۳۲ درصدی نرخ و رسیدن آن به ۳.۵۰ دلار باشیم.