خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

۳ رویداد اقتصادی مهم این هفته؛ آیا بازار کریپتو در مسیر تغییر قرار دارد؟


۳ رویداد اقتصادی مهم این هفته؛ آیا بازار کریپتو در مسیر تغییر قرار دارد؟ | ایران ماین

در هفته گذشته رو، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار کریپتو سه رویداد اقتصادی کلیدی در ایالات متحده را به دقت زیر نظر خواهند داشت که می‌توانند بر نرخ‌ها و روند بازار تأثیرگذار باشند. با وجود چالش‌های معمول در ماه سپتامبر، این امید وجود دارد که شرایط بازار در ماه اکتبر (Uptober) بهبود یابد.

یکی از رویدادهای مهم در دنیای کریپتو، راه‌اندازی پروژه مالی بدون مرکزیت (دیفای) دونالد ترامپ به نام World Liberty Financial (WLFI) است که قرار است امروز، دوشنبه ۱۶ سپتامبر، معرفی شود.

ترامپ در پیامی ویدیویی اعلام کرده که جزییات این پروژه در پلتفرم X ساعت ۸ شب معرفی خواهد شد. او افزود:

اولین رویداد اقتصادی مهم این هفته، عرضه داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده از سوی اداره سرشماری وزارت بازرگانی در روز سه‌شنبه است. این داده‌ها نمایی از روندهای هزینه مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

در ماه ژوئیه، آمار خرده‌فروشی ایالات متحده به‌طور غیرمنتظره‌ای ۱ درصد صعود کرد. رقم ها قوی خرده‌فروشی می‌تواند دلواپسی‌ها راجع به رکود را نزول داده و اعتماد به دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال و سهام را بالا رفتن دهد.

دومین رویداد مهم، تصمیم‌گیری راجع به نرخ بهره در نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه است. با توجه به داده‌های اخیر و نزول تورم، احتمال افت نرخ بهره زیاد است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال افت ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره ۵۹ درصد و احتمال افت ۲۵ واحدی آن ۴۹ درصد است. اثر این تصمیم بر بیت‌کوین و سایر دارایی‌های پرخطر، به انتظارات بازار بستگی دارد.

در نهایت، گزارش مربوط به ادعاهای بیکاری در روز پنج‌شنبه منتشر خواهد شد. طبق گزارش‌ها، اقتصاد آمریکا تنها ۱۴۲,۰۰۰ شغل در ماه آگوست ایجاد کرده که کمتر از حد انتظار بوده است.

در این میان، بالا رفتن مطالبات بیکاری می‌تواند بیانگر ضعف اقتصادی باشد و بعضی سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال سوق دهد.