خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

۳ عامل که می‌تواند بازار رمزارزها را در این هفته صعودی کند


۳ عامل که می‌تواند بازار رمزارزها را در این هفته صعودی کند | ایران ماین

با ادامه روند صعودی بازار رمزارزها در ماه اکتبر، چند گزارش کلیدی اقتصادی در این هفته منتشر خواهد شد که می‌تواند بر روند بازار تأثیرگذار باشد.

کل نرخ بازار رمزارزها برای اولین بار از اواخر ژوئیه (اوایل مرداد) به بیش از ۲.۵ تریلیون دلار رسیده است. این موضوع در حالی است که نرخ بیت کوین به سمت هدف قیمتی ۷۰,۰۰۰ دلار پیش می‌رود. حال سوال این است که آیا گزارش‌های اقتصادی این هفته می‌تواند عامل حرکت بیشتری برای افزایش بازار باشد؟

علاوه بر این، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها دو هفته دیگر برگزار می‌شود که به گفته نشریه کوبیسی (Kobeissi)، احتمالاً باعث نوسانات بیشتری خواهد شد.

رویدادهای اقتصادی ۲۱ تا ۲۵ اکتبر (۳۰ مهر تا ۴ آبان)

به گزارش کریپتو پوتیتو (cryptopotato) در این هفته رویدادهای اقتصادی مهمی وجود دارد که می‌تواند بازار رمزارزها را تحت اثر قرار دهد. این عوامل به شرح زیر است:

چهارشنبه: عرضه داده‌های فروش مسکن‌های موجود

روز چهارشنبه، داده‌های مربوط به فروش مسکن موجود (Existing Home Sales) منتشر خواهد شد که بینشی راجع به وضعیت بازار مسکن ارائه می‌دهد. این داده‌ها پیامدهای مهمی برای فعالیت اقتصادی آمریکا دارند، ولی اثر چندانی بر بازار رمزارزها ندارند.

پنجشنبه: داده‌های مدعیان بیمه بیکاری آمریکا

روز پنجشنبه، داده‌های بیشتری در مورد فروش مسکن و همچنین آمار مربوط به درخواست‌های اولیه برای دریافت بیمه بیکاری (Initial Jobless Claims) منتشر می‌شود. گزارش بیکاری تصویری از وضعیت بازار کار ارائه می‌دهد که پیامدهای گسترده‌تری برای فعالیت اقتصادی دارد.

جمعه: سفارش کالاهای بادوام و شاخص‌ احساسات مصرف‌کننده

روز جمعه، گزارش‌های مربوط به سفارش کالاهای بادوام (Durable Goods Orders) در ماه سپتامبر منتشر می‌شود. این گزارش‌ها هزینه سفارشات دریافت شده توسط تولیدکنندگان برای کالاهای بادوام مانند خودرو و لوازم برقی را اندازه‌گیری می‌کنند و وضعیت فعالیت تولیدی و تقاضا برای کالاهای گران‌نرخ را سنجش می‌کنند که معیاری برای سنجش احساسات مصرف‌کننده است.

همچنین در روز جمعه، شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان (MCSI) و گزارش انتظارات تورمی مصرف‌کننده (Consumer Inflation Expectations) برای ماه اکتبر منتشر می‌شود. این داده‌ها نتایج یک نظرسنجی ماهانه از لایه اعتماد مصرف‌کننده و دیدگاه‌های آن‌ها راجع به تورم بلندمدت را نشان می‌دهد.

گزارش‌های مالی کمپانی‌ها

علاوه بر این، حدود ۱۵ درصد از کمپانی‌های شاخص S&P ۵۰۰ در این هفته گزارش‌های مالی خود را منتشر می‌کنند. بعضی از نام‌های بزرگ در حوزه فناوری شامل مایکروسافت (Microsoft)، آی‌بی‌ام (IBM)، آمازون (Amazon) و تسلا (Tesla) هستند.

سهام کمپانی‌های فناوری، هفته گذشته را با روندی صعودی به پایان رساندند و این روند امکان دارد در این هفته نیز ادامه یابد که می‌تواند به بازار رمزارزها نیز سرایت کند.

چشم‌انداز بازار رمزارزها

کل نرخ بازار رمزارزها در ساعات اولیه خرید و فروش روز دوشنبه در آسیا از ۲.۵ تریلیون دلار فراتر رفت که بالاترین لایه در حدود سه ماه گذشته است.

بیت کوین (BTC) همچنان عامل حرکت اصلی بازار بود و در ساعات اولیه خرید و فروش روز دوشنبه به ۶۹,۴۳۰ دلار رسید. با این حال، این رمز ارز نتوانست به لایه روانی ۷۰,۰۰۰ دلار برسد و در زمان نگارش این گزارش به ۶۸,۷۰۰ دلار عقب‌نشینی کرده است.

نمودار نرخ بیت کوین

نرخ اتریوم (ETH) نیز بالا رفتن قابل توجهی را تجربه کرد و از نظر سود روزانه حتی از بیت کوین پیشروی کرد و ۳.۵ درصد توسعه کرد. اتریوم به ۲,۷۶۰ دلار رسید که بالاترین لایه از ۲۵ اوت (۴ شهریور) بود، ولی چند ساعت بعد اندکی نزول یافت.

۳ عامل که می‌تواند بازار رمزارزها را در این هفته صعودی کند

سایر آلت کوین‌ها نیز از این حرکت صعودی بهره بردند:

  • نرخ سولانا (SOL) با ۶.۶ درصد بالا رفتن به ۱۷۰ دلار رسید
  • نرخ کاردانو (ADA) با ۵ درصد توسعه به ۰.۳۶۸ دلار رسید
  • نرخ چین لینک (LINK) نیز با افزایشی مشابه از ۱۲ دلار فراتر رفت

با توجه به رویدادهای اقتصادی پیش رو و روند مثبت بازار سهام و ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد این هفته نیز شاهد تحرکات قابل توجهی در بازار رمزارزها خواهیم بود. البته باید توجه داشت که نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند بر نوسانات بازار بیفزاید.