خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

3 دلیل اصلی ریزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال


3 دلیل اصلی ریزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را در این مقاله به طور کامل بررسی میکنیم و شما میتوانید نظر خود را نسبت به ریزش اخیر بازار برای ما کامنت کنید تا دیگران نیز بتوانند از نظر شما استفاده کنند و باهم این دلایل را بررسی کنیم.

کارشناسان بازار مالی بر این باورند که کاهش شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال تحت تاثیر سه عامل اصلی بوده که برخی از آنها در روزهای اخیر تشدید شده است. آنها انتظار دارند روند کاهشی قیمت ها در روزهای آینده و در کوتاه مدت ادامه داشته باشد.

به گزارش کوین دسک، روند نزولی در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال از روز پنجشنبه و به دنبال بازار سهام جهانی آغاز شد. طبق گزارش فایننشیال تایمز، سقوط اخیر بازار سهام جهانی بزرگترین افت هفتگی در یک سال گذشته بود.

کارشناسان بازار مالی، کاهش اخیر قیمت بیت کوین را عمدتاً به سه عامل اصلی نسبت می دهند که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

1. احساس سرمایه‌گذاران به شدت منفی است

کاهش شدید قیمت بیت کوین تحت تأثیر احساسات منفی سرمایه گذاران است و از همان روندی پیروی می کند که در چند هفته گذشته شاهد آن بودیم. جیسون دین، تحلیلگر کوانتوم اکونومیکس گفت: "اخبار منفی اخیر بر داده‌های عینی مربوط به این دارایی‌ها تأثیر می‌گذارد و این احساسات منفی را تقویت می‌کند." دیدگاه دین از روند بلندمدت قیمت همچنان مثبت است. وی بر این باور است که این روند نزولی در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت و معتقد است همچنان پتانسیل افزایش فشار نزولی در بازار وجود دارد.

جیسون دین گفته است:

هنگامی که ترس بازار شما را تحت تأثیر قرار می دهد، تغییر وضعیت زمان می برد و باید قبل از بازگشت وضعیت به حالت عادی، شاهد فروش معامله گران باشید.

2. تأثیر همیشگی و دائمی موقعیت‌ های معاملاتی اهرم‌ دار

بن مک میلان بنیانگذار IDX Digital Assets، معتقد است که یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت اخیر، استفاده بیش از حد توسط معامله گران از موقعیت های اهرمی طولانی است. و این حادثه همچنین بر فشار فروش روز جمعه افزود.

او در ادامه گفته است:

این اتفاق همیشه روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارد. سطح 40 هزار دلار حمایت مهمی بود که اکنون به مقاومت تبدیل شده است و قطعاً می‌توانیم شاهد کاهش عمیق‌ تر قیمت‌ ها در ابتدای هفته (شنبه و یکشنبه) باشیم.

3. همبستگی چشمگیر بین بازار سهام و بیت کوین

لوکاس اوتومورو مدیر بخش تحقیقات شرکت تحلیلی "IntoTheBlock" گفته است بیت کوین و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی عمل می کند که در آن نوسانات بازار به احساسات سرمایه گذاران بستگی دارد. یعنی قیمت آن به موازات سایر بازارهای مالی در نوسان است و بیش از هر طبقه دارایی دیگری از احساسات منفی سرمایه گذاران آسیب می بیند.

او همچنان اضافه کرد:

نگرانی در مورد عوامل کلان اقتصادی و عملکرد ضعیف درآمدی شرکت های فناوری در این دوره این همبستگی را تشدید کرد.