خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

ده درصد بازار ارز دیجیتال دنیا در اختیار ایران است.


غلام رضا مرحبا سخنگوی کمیسیون مجلس، اعلام کرد که 10 در صد بازار ارز دیجیتال جهان  در اختیار ایران است. او همچنین درباره راه اندازی رمز ارز ملی گفت:

رمز ارز ملی در واقع در حال حاضر یک ایده است. داشتن رمز ارز ضرورت است اما باید آن را بتوان به درستی مدیریت کرد، آیا در نظام تحریم، امکان عرضه رمز ارز وجود دارد

در ادامه با تاکید افزود

از نظر فنی امکان عرضه رمز ارز ملی وجود دارد. باید توجه داشت که رمز ارز به عنوان داراییی محسوب می شود و از طلا ارزش بیشتری دارد و در دنیا به عنوان دارایی ارزشمند در نظر گرفته  می شود که قابل معامله است.

وی همچنین درباره مسئله تحریم که رمز ارز ملی چه کاربردی می تواند داشته باشد گفت:

رمز ارز ملی فقط برای دور زدن تحریم ها نیست و این امکان را داریم که بتوانیم از این دارایی ارزشمند نهایت استفاده را کنیم. ایده ای در مجلس مطرح شده است که بتوان رمز ارز ملی را در بورس عرضه و آن را خرید و فروش کرد.

در پایان سخنگوی کمیسیون مجلس افزود

رمز ارز مانع تصویب قانون برای معاملات ارزهای دیجیتال نخواهد شد. داشتن رمز ارز ملی، به معنای این نیست که دیگر کسی حق مایننیگ نداشته باشد. در تمام دنیا  تنها پول است که مالکیت صددرصدی آن را دولت در اختیار دارد اما مالکیت صد درصدی رمز ارز با دولت نیست و تولید رمز ارز به عهده بنگاه های حقیقی و حقوقی است اما این فرآیند باید نظارت قانونی داشته باشد.