خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

تفاوت بیت کوین و بلاک چین


تفاوت بیت کوین و بلاک چین

تفاوت بلاک چین و بیت کوین

دنیای کریپتوکارنسی دنیایی پر از واژه ها و اصطلاحات متفاوت و منحصر به فرد است که می تواند برای تازه واردان در این زمینه گیج کننده و دشوار باشد و همین امر باعث می شود که کلمات و عبارات مختلف را به جای هم به کار ببرند و از مفهوم اصلی فاصله بگیرند. یکی از اشتباهات رایج در میان تازه واردان، عدم تشخیص تفاوت بین بیت کوین و بلاک چین است که می تواند باعث سردرگمی شود و این دو کلمه را به جای هم استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تفاوت بلاک چین و بیت کوین را توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

حتما دفاتر حسابداری دنیای واقعی را دیده اید. در این دفاتر کلیه اطلاعات مبالغ دریافتی و پرداختی و همچنین اطلاعات مربوط به بدهکاران و بدهی ها ثبت و ذخیره می شود. همه این دفاتر دارای بخشی به نام انتقال به صفحه و انتقال به صفحه هستند به طوری که در انتهای هر صفحه کل مبلغ حساب در قسمت انتقال به صفحه نوشته می شود و در صفحه بعد همان مبلغ در ابتدا مشخص می شود. از صفحه در بخش انتقال به صفحه. به این ترتیب تمام صفحات به یکدیگر لینک می شوند.

عملکرد یک بلاک چین شبیه به دفتر کل سنتی است، با این تفاوت که این نوع دفتر کل برای همه گره های کامل در بلاک چین توزیع شده و در دسترس است. روش کار این نوع دفتر کل توزیع شده به این صورت است که داده ها یا اطلاعات به صورت آنلاین در بلوک ها ثبت و ذخیره می شوند و هش هر بلوک در بلوک بعدی وارد می شود و از تقلب و دستکاری اطلاعات جلوگیری می کند.

تعریف بلاک چین

تعریف بلاک چین

بلاک چین در واقع به عنوان یک دفتر توزیع کل محسوب می شود که که فعالیت رمزارزها که شامل فعالیت های پرداختی می باشد در خود ذخیره می کند و وظیفه عملیات پردازش داده ها نیز توسط ماینر ها صورت می گیرد. از بلاک چین می توان به عنوان ذخیره هر نوع اطلاعاتی استفاده کرد. برای مثال یک شرکت مواد غذایی اطلاعات مربوط به مواد غذایی تولید شده از جمله تارخ تولید و تاریخ انقضا را در بلاک چین خود را به صورت آنلاین ذخیره می کند. یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین استفاده از فناوری بلاک چین است که در آن اطلاعات به صورت غیرمتمرکز ثبت و ذخیره می شود. برای درک تمرکززدایی، بهتر است ابتدا با مفهوم تمرکززدایی آشنا شوید. همانطور که می دانید هر امر مالی در دنیای واقعی توسط بانک و سیستم بانکی انجام می شود. هرگونه تبادلی مستلزم اعتماد به شخص ثالث (بانک) و ارائه اطلاعات شخصی به این مؤسسات است.

تعریف بیت کوین

تعریف بیت کوین

بیت کوین به عنوان اولین و محبوب ترین ارز در دنیای کریپتو محسوب می شود که از فناوری بلاک چین استفاده می کند. هدف از ایجاد بیت کوین ایجاد یک سیستم پرداخت الکترونیکی غیرمتمرکز عنوان شده است. مامی رمزارزها بلاکچین اختصاصی خود را نداشته و برخی از آنها بر بستر بلاکچین های دیگر ایجاد می‌شوند.

مقایسه تفاوت های بیت کوین و بلاک چین

همانطور که قبلا ذکر شد، دنیای ارزهای دیجیتال پر از کلمات و اصطلاحات مختلف است که ممکن است برای تازه واردان در این زمینه دشوار به نظر برسد. یکی از اشتباهات رایج استفاده از کلمه بیت کوین به جای بلاک چین و بلاک چین به جای بیت کوین است. بلاک چین فناوری است که بیت کوین برای اولین بار از آن استفاده کرد. به عبارت دقیق تر، بلاک چین یک فناوری ثبت اطلاعات غیرمتمرکز و توزیع شده است که اطلاعات را به طور دائم ثبت و ذخیره می کند به طوری که با استفاده از قابلیت توزیع و استفاده از فناوری های دیگر مانند رمزگذاری و هش، تغییر داده ها بسیار دشوار است.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح مفاهیم بیت کوین و بلاک چین و تفاوت آن ها پرداخته ایم. این دو کلمه گاهی اوقات توسط افرادی که تازه وارد فضای کریپتوکارنسی شده اند به اشتباه استفاده می شود. بلاک چین یک فناوری جدید در زمینه ثبت اطلاعات به صورت غیرمتمرکز و توزیع شده است و مفهوم آن با بیت کوین متفاوت است. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که برای انتقال و ذخیره ارزش به صورت الکترونیکی استفاده می شود و بلاک چین تنها بخشی از فناوری آن است. دنیای ارزهای دیجیتال برای تازه واردان این حوزه بسیار گیج کننده و پر از اصطلاحات عجیب است. همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از اشتباهات رایج استفاده از کلمات بیت کوین و بلاک چین به جای یکدیگر است.