خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

آیا در شرایط فعلی، ریپل گزینه مناسبی برای خرید است؟ بررسی وضعیت و سیگنال‌ها


آیا در شرایط فعلی، ریپل گزینه مناسبی برای خرید است؟ بررسی وضعیت و سیگنال‌ها | ایران ماین

رمز ارز ریپل (XRP) در پی بالا رفتن اخیر نرخ و پیروزی در نبرد حقوقی طولانی‌مدت با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، طی هفته گذشته سرخط اخبار بوده است.

این دو رویداد باعث بالا رفتن تعداد نظرات کاربران فضای مجازی راجع به این نشان شده که می‌تواند از رالی نرخ آن حکایت داشته باشد؛ با این حال، بعضی از داده‌های آن‌چین نشان می‌دهند که شرایط برای این رمز ارز چندان مطلوب نیست.

یکی از روش‌های تجزیه و تحلیل کارایی ریپل، سنجش نسبت شارپ (Sharpe Ratio) است. این نسبت ریسک مرتبط با یک نشان را در مقایسه با بهره‌وری احتمالی آن اندازه‌گیری می‌کند.

مثبت بودن این نسبت به این معنی است که می‌توان انتظار بازگشت سرمایه خوبی داشت، ولی منفی بودن آن نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری احتمالا منجر به ضرر خواهد شد. به گفته مساری (Messari)، نسبت شارپ ریپل در حال حاضر ۳.۷۰ است.

در طول رالی اخیر، این نسبت به ۴.۹۳ رسید که از نرخ خرید آن حکایت داشت؛ ولی نزول اخیر آن به این معنی است که این موضوع دیگر صدق نمی‌کند.

نزول این نسبت می‌تواند با نزولی شدن نرخ مرتبط باشد. در ۸ آگوست، نرخ با افزایشی ۲۰ درصدی به ۰.۶۵ دلار رسید، ولی در حال حاضر به ۰.۵۹ دلار نزول یافته است.

علاوه بر آن، داده‌های آن‌چین سنتیمنت (Santiment) هم نشان می‌دهند که میانگین سن کوین (MCA) ریپل بالا رفته است.

وقتی این شاخص بالا رفتن می‌یابد، به این معنی است که نشان‌هایی که برای مدتی غیر‌فعال بوده‌اند، جابجا شده و احتمالا به فروش خواهند رسید. نزول این شاخص نیز حاکی از انباشت آن رمز ارز است. بنابراین، چنانچه این شاخص به بالا رفتن خود ادامه دهد، امکان دارد شاهد فروش گسترده ریپل باشیم.

با توجه به نمودار روزانه، این نشان پس از رسیدن به منطقه عرضه در حدود ۰.۶۲ و ۰.۶۳ دلار، نتوانست افزایش خود را ادامه دهد و به ۰.۵۶ دلار نزول یافته است.

علاوه بر این، اندیکاتور مکدی (MACD) نیز وضعیتی نزولی دارد. در صورت ادامه شرایط کنونی، احتمال افت نرخ تا ۰.۵۵ دلار وجود دارد.ripple-xrp-not-best-horse-in-the-race-price-prediction-

در سناریویی بسیار نزولی، XRP امکان دارد ۱۰ درصد دیگر نزول یابد و به ۰.۵۲ دلار برسد. در صورتی که SEC درخواست تجدید نظر کند و در این زمینه پیروز شود، شرایط ریپل وخیم‌تر خواهد شد.

با این حال، اگر فشار خرید بالا رفتن یابد، نرخ ریپل امکان دارد جهش دیگری را تجربه کرده و به ۰.۶۳ دلار برسد.