خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

احتمال شکسته شدن مقاومت ۷۰,۰۰۰ دلاری بیت کوین در آستانه انتخابات آمریکا


احتمال شکسته شدن مقاومت ۷۰,۰۰۰ دلاری بیت کوین در آستانه انتخابات آمریکا | ایران ماین

در حالی که تنها دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، نرخ بیت کوین (BTC) به مرز ۷۰,۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود. این روند صعودی در شرایطی ادامه دارد که سرمایه‌گذاران با دقت تغییرات سیاسی ایالات متحده را زیر نظر دارند. آیا مقاومت ۷۰ هزار دلاری بیت کوین شکسته می‌شود؟

رکوردشکنی جدید در راه است؟

به گزارش وب‌سایت دِ بلاک (The Block)، بیت کوین در ساعات اولیه صبح دوشنبه به وقت آسیا به حدود ۶۹,۴۵۰ دلار رسید، ولی اندکی بعد با کاهشی جزئی در ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت هنگ کنگ، به ۶۸,۷۶۸ دلار عقب‌نشینی کرد.

مین جانگ (Min Jung)، بررسی‌کننده موسسه تحقیقاتی پرِستو (Presto Research) معتقد است:

لایه ۷۰,۰۰۰ دلار یک مقاومت روانی مهم به شمار می‌رود، زیرا به بالاترین نرخ تاریخی بیت کوین نزدیک است. لازم به ذکر است که بیت کوین در ماه مارس (اسفند) به رکورد تاریخی بیش از ۷۳,۷۰۰ دلار دست یافت.

انتخابات آمریکا؛ عامل حرکت جدید بازار رمزارزها

دیوید لاوانت (David Lawant)، مدیر مطالعات کمپانی فالکون ایکس (FalconX) می‌گوید:

با توجه به اینکه کمتر از سه هفته تا روز انتخابات باقی مانده، انتظار داریم تمرکز بازار بر این رویداد مهم از این پس بالا رفتن یابد. برای اولین بار، ارزهای دیجیتال به یک موضوع سیاسی اصلی تبدیل شده‌اند که مخاطبان گسترده‌تری را درگیر کرده است.

شانس پیروزی ترامپ و اثر آن بر بازار

به گفته جانگ، بالا رفتن احتمال پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در انتخابات پیش رو یکی از عوامل تأثیرگذار بر بالا رفتن نرخ بیت کوین است. ترامپ همواره دیدگاه مثبتی نسبت به بخش ارزهای دیجیتال داشته است. اگرچه کامالا هریس، رقیب او، اخیراً از سیاست‌های حمایتی برای ارزهای دیجیتال سخن گفته، ولی ترامپ پشتیبانی خود را از بخش‌های مختلف وب ۳ مانند نشان‌های غیرمثلی (NFT)، ماینینگ بیت کوین و امور مالی بدون مرکزیت (DeFi) اعلام کرده است.

پلتفرم پیش‌بینی پلی‌مارکت (Polymarket) که بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد ترامپ با ۲۱ درصد اختلاف از هریس پیشی گرفته و شانس پیروزی او حدود ۶۰ درصد است. از سوی دیگر، نظرسنجی‌های سنتی تجمیع شده در سایت FiveThirtyEight نشان می‌دهد هریس با ۴۸.۲ درصد، ۱.۸ درصد از ترامپ جلوتر است. با این حال، فاصله بین این دو نامزد در نظرسنجی‌های ملی از ۳.۱ درصد در اول سپتامبر (۱۰ شهریور) نزول یافته است.

آگوستین فن (Augustine Fan)، مدیر بخش تحلیل در SOFA.org می‌گوید:

با توجه به تمرکز بر نتایج انتخابات آمریکا، مثبت‌ترین نتیجه برای ارزهای دیجیتال، پیروزی ترامپ همراه با اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و سنا خواهد بود. این شرایط می‌تواند به طرح‌های اصلاح دارایی‌های دیجیتال که مورد تأیید ترامپ و وَنس هستند، شانس واقعی تصویب در کنگره را بدهد.

چشم‌انداز آینده؛ انتخابات و تصمیمات بانک مرکزی فدرال رزرو ایالات متحده

پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۵ نوامبر (۱۵ آبان)، رویداد مهم اقتصادی دیگری یعنی نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در پیش است. ابزار فد واچ (FedWatch) وب‌سایت CME Group در حال حاضر احتمال ۹۴.۴ درصدی را برای نزول ۰.۲۵ واحد درصد نرخ بهره در این نشست پیش‌بینی می‌کند.

احتمال شکسته شدن مقاومت ۷۰,۰۰۰ دلاری بیت کوین در آستانه انتخابات آمریکا

جانگ از موسسه پرستو به وب‌سایت The Block گفت:

اگر برتری ترامپ ادامه یابد و فدرال رزرو نشانه‌هایی از موضع انبساطی‌تر نشان دهد، می‌توانیم شاهد تجدید حرکت صعودی بیت کوین در هفته‌های پس از این رویدادها باشیم.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال تغییر در سیاست‌های پولی فدرال رزرو، به نظر می‌رسد روزهای پرهیجانی برای بازار رمزارزها در پیش باشد. سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه باید با دقت تغییرات سیاسی و اقتصادی را زیر نظر داشته باشند.