خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

الف زیرو از لایه دو جدیدش رونمایی کرد؛ تجربه‌ای سریع‌تر و خصوصی‌تر در بلاکچین!


الف زیرو از لایه دو جدیدش رونمایی کرد؛ تجربه‌ای سریع‌تر و خصوصی‌تر در بلاکچین! | ایران ماین

الف زیرو (Aleph Zero)، یک نظام زیستی بلاکچینی که برای حفظ حریم خصوصی و کارایی طراحی شده، به تازگی یک راه‌حل لایه ۲ سازگار با اتریوم را بر روی پلتفرم اصلی خود راه‌اندازی کرده است.

طبق گزارش‌ها، این لایه جدید سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) با هدف تسریع تراکنش‌ها و نزول زمان بلاک‌ها به ۲۵۰ میلی‌ثانیه طراحی شده است.

نشان بومی این پلتفرم، AZERO، که برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها در بلاکچین اصلی استفاده می‌شود، در بلاکچین جدید (لایه ۲) نیز برای همین منظور به کار خواهد رفت.

بر اساس بیانیه الف زیرو، این لایه ۲ با همکاری Gelato، ارائه‌دهنده خدمت ها رول‌اپ به عنوان یک خدمت (RaaS)، ساخته شده و از تکنولوژی آربیتروم اربیت بهره می‌برد.

گفته می‌شود که این پلتفرم جدید به کاربران یک “بلاکچین فوق‌العاده سریع و کارآمد” ارائه خواهد داد.

پلتفرم الف زیرو همچنین قصد دارد در سه‌ماهه چهارم سال کنونی، ابزارهای حریم خصوصی zkOS (سیستم عامل مبتنی بر دانش صفر) را معرفی کند تا زمان اثبات دانش صفر را نزول دهد و ویژگی‌های حریم خصوصی را در برنامه‌های بلاکچین ادغام کند.

در همین راستا، تیم الف زیرو در ۱۸ آوریل، یک برنامه تأمین مالی ۵۰ میلیون دلاری را برای پشتیبانی از تیم‌های توسعه‌دهنده‌ای که قصد ساخت پروژه روی این پلتفرم را دارند، راه‌اندازی کرد. هدف از این برنامه، بالا رفتن استفاده از فناوری بلاکچین در لایه جهانی است.

آنتونی زولسیاک، مدیر اجرایی الف زیرو، پیش‌تر در ۲۹ فوریه گفته بود که معنا حریم خصوصی در دنیای کریپتو اهمیت خود را از دست داده است؛ زیرا کاربران به ارائه اطلاعات خود در مقابل دسترسی به خدمت ها رایگان رضایت داده‌اند.

به گفته او، بسیاری از کاربران تفاوت بین نشان‌های حریم خصوصی و زیرساخت‌های بلاکچین بهبوددهنده حریم خصوصی را درک نمی‌کنند.