خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

انفجار استیکینگ بیت‌کوین؛ بابیلون با جذب کردن ۱.۵ میلیارد دلار همه را شگفت‌زده کرد!


انفجار استیکینگ بیت‌کوین؛ بابیلون با جذب کردن ۱.۵ میلیارد دلار همه را شگفت‌زده کرد! | ایران ماین

استاندارد بابیلون (Babylon) بیت‌کوین در روز سه‌شنبه با برداشتن سقف استیکینگ، موفق به جذب کردن کردن حدود ۱.۵ میلیارد دلار سپرده شد. این مرحله که با عنوان «Cap-۲» شناخته می‌شود، به کاربران این امکان را داد که در طول حدود ۱۰ بلاک بیت‌کوین، سپرده‌های استیکینگ را به پلتفرم اضافه کنند.

بابیلون به‌عنوان یک پلتفرم استیکینگ بیت‌کوین شناخته می‌شود که ایمنی بلاکچین اصلی را به استاندارد‌ها و برنامه‌های بدون مرکزیت جدید ارائه می‌دهد. دیوید تسه (David Tse)، یکی از بنیان‌گذاران بابیلون، در این‌باره گفت که ورود این حجم از سپرده‌های استیکینگ، فراتر از انتظارات آن‌ها بوده است.

طبق داده‌های داشبورد استیکینگ بابیلون، تا ساعت ۲۰:۰۳ به وقت UTC، حدود ۱۸,۶۰۱ بیت‌کوین استیک شد و ۵,۴۱۹ بیت‌کوین دیگر در صف استیکینگ قرار داشت.

لازم به ذکر است که سقف استیکینگ این استاندارد برای حدود ۱۰ بلاک بیت‌کوین، یعنی تقریبا یک ساعت و ۲۳ دقیقه برداشته شد و تنها محدودیت این بود که کاربران می‌توانستند تا ۵۰۰ بیت‌کوین در هر تراکنش استیک کنند.

این ساختار باعث شد که دور جدید استیکینگ به‌عنوان «مبتنی بر زمان» توصیف شود، که با افتتاح اولیه در آگوست متفاوت بود. در آن زمان، سقف به‌طور ثابت روی ۱,۰۰۰ بیت‌کوین تنظیم شده و در یک ساعت و ۱۴ دقیقه پر شده بود.

هدف بابیلون جذب کردن کردن سرمایه از زنجیره‌های اثبات سهام با استفاده از ذخایر عمیق نگهداری شده در بیت‌کوین است. این پلتفرم یکی از چندین ابتکاری است که هدف آن، معرفی کاربردهای جدید برای بیت‌کوین است، امری که در پلتفرم‌هایی مانند اتریوم رایج بوده، ولی پیش از این در بلاکچین بیت‌کوین غایب بوده است.

پروژه بابیلون همچنین در ماه می سال کنونی با تکمیل یک دور تأمین مالی به نرخ ۷۰ میلیون دلار توجه‌ها را جلب کرد و پیش از آن نیز در دسامبر سال گذشته، یک دور تأمین مالی ۱۸ میلیون دلاری را به اتمام رسانده بود.