خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بررسی الگوهای تاریخی بازار؛ چرا باید پالیگان، آربیتروم و اپتیمیسم را بخریم؟


بررسی الگوهای تاریخی بازار؛ چرا باید پالیگان، آربیتروم و اپتیمیسم را بخریم؟ | ایران ماین

بر اساس داده‌های تاریخی، ماه آگوست معمولاً برای بازار رمزارزها ماهی نزولی است. ولی، بازگشت بازار در هفته گذشته این طرح را شکست. بیت‌کوین که پیشتر سقوط شدیدی به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار داشت، اکنون با قدرت به بالای ۶۰,۰۰۰ دلار بازگشته است. به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران به سیگنال نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو واکنش نشان داده‌اند.

بر اساس الگوهای تاریخی، سه‌ماهه آخر سال عموماً برای بازار رمزارزها صعودی بوده و فرصتی برای جبران ضررهای تحقق‌نیافته فراهم می‌کند. روندی که بیت‌کوین را به بالاترین نرخ تاریخی خود در مارس ۲۰۲۴ رساند، از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ آغاز شده بود.

همزمان با بازگشت بازار، آلت‌کوین‌ها نیز بهبود یافتند و اتریوم رهبری این روند را بر عهده داشت. در بین آلت‌کوین‌ها، پالیگان، آربیتروم و اپتیمیسم توسعه قابل‌توجهی ذت نشان دادند.

در ادامه به بررسی دلایل خرید و نگهداری این سه رمزارز که از پروژه‌های پیشرو برای بالا رفتن قابلیت توسعه اتریوم هستند، می‌پردازیم. پالیگان با نرخ بازار ۴.۷۶ میلیارد دلار بزرگترین نشان در میان این سه است و پس از آن، آربیتروم با ۲ میلیارد دلار و اپتیمیسم با ۱.۸ میلیارد دلار، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در حال حاضر، نرخ پالیگان با ۲۲.۶ درصد بالا رفتن هفتگی، به ۰.۵۱ دلار رسیده است. با این حال، به دلیل برداشت سود توسط معامله‌گران، در ۲۴ ساعت گذشته ۴ درصد نزولی شدن نرخ داشته است.

یکی از عوامل مهم بالا رفتن نرخ پالیگان، تغییر نام نشان بومی آن به POL است که قرار است در ۴ سپتامبر انجام شود. نشان جدید برای پرداخت هزینه گس و استیکینگ استفاده شده و نقش کلیدی در نظام زیستی AggLayer پالیگان ایفا خواهد کرد.reasons-buy-hold-matic-arbitrum-optimism

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های جدید پالیگان از ۶ آدرس در ۱۷ آگوست به ۹۷ آدرس در ۷ آگوست بالا رفته که نشانه‌ای از تقاضای رو به توسعه برای این نشان است.

آربیتروم به دلیل طراحی منحصر به فرد خود که ایمنی و سازگاری با اتریوم را تضمین می‌کند، شناخته شده است. این استاندارد به دلیل سرعت بالا و هزینه‌های پایین تراکنش محبوبیت زیادی دارد.

در حال حاضر، آربیتروم با ۱۱ درصد بالا رفتن هفتگی، در محدوده ۰.۵۹۱۵ دلار معامله می‌شود. در روند صعودی هفته گذشته، نرخ آربیتروم به ۰.۶۳۳۹ دلار رسید.reasons-buy-hold-matic-arbitrum-optimism

علاوه بر این، نرخ کل قفل شده (TVL) آربیتروم از ۲.۴ میلیارد دلار در اوایل آگوست به ۲.۸۲ میلیارد دلار بالا رفته است. این بالا رفتن در TVL، حجم فروش را نزول داده و به نرخ اجازه داده است که افزایش کند.

اپتیمیسم با بالا رفتن سرعت تراکنش‌ها و نزول هزینه‌های پلتفرم، گزینه‌ای امن و جذاب برای توسعه‌دهندگان و کاربران به شمار می‌رود.

مشابه پالیگان و آربیتروم، اپتیمیسم نیز در پایان هفته گذشته روند صعودی داشت و به ۱.۶۳ دلار رسید. نرخ این نشان در اوایل آگوست به دلیل سقوط بازار به ۱ دلار نزول یافته بود، ولی در حال حاضر حداقل ۸۸ درصد از کل عرضه اپتیمیسم در سود است.

در حال حاضر، نرخ اپتیمیسم در محدوده پشتیبانی قوی ۱.۳۳ دلار قرار دارد. شاخص IOMAP (ورود و خروج پول) نشان می‌دهد که حدود ۶۱,۰۰۰ آدرس، ۴۸۳ میلیون نشان اپتیمیسم را در این ناحیه خریداری کرده‌اند که این بیانگر انتظار آن‌ها بر بالا رفتن نرخ این نشان است.reasons-buy-hold-matic-arbitrum-optimism