خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بررسی مسیر صعودی اتریوم؛ ۳ دلیل برای جهش نرخ ETH به ۱۰ هزار دلار!


بررسی مسیر صعودی اتریوم؛ ۳ دلیل برای جهش نرخ ETH به ۱۰ هزار دلار! | ایران ماین

بعضی از تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که نرخ اتریوم (ETH) در چرخه صعودی بعدی به هدف ۱۰ هزار دلار خواهد رسید.

آنها معتقدند که چندین عامل کلیدی، از جمله الگوهای تاریخی صعودی، تحلیل‌های تکنیکال بلندمدت و روندهای مطلوب اقتصاد بین‌المللی، می‌توانند نرخ این رمز ارز را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰ هزار دلار برسانند.

به گفته جولین بیتل، رئیس بخش مطالعات کلان در گلوبال ماکرو اینوستور (Global Macro Investor)، یکی از دلایل اصلی برای این توسعه، شباهت الگوی قیمتی فعلی اتریوم به الگوی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ است.

این طرح نشان می‌دهد که نرخ اتریوم ابتدا بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار تثبیت شده و سپس، به ۳۵۰۰ دلار بالا رفته است.reasons-why-eth-can-reach-1000

اکنون حرکت فعلی نرخ اتریوم (خط قرمز) شباهت زیادی به این طرح دارد و به نظر می‌رسد این رمز ارز در مرحله تثبیت مشابه قرار گرفته است. اگر اتریوم بتواند با همان شتاب و جهت‌گیری که در بازه ژانویه ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ تجربه کرد، حرکت کند، احتمالاً به هدف ۱۰ هزار دلار و سپس، تا پایان ژانویه ۲۰۲۵ به مرز ۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

عامل دوم برای دستیابی به هدف ۱۰ هزار دلاری اتریوم، تحلیل‌ سطوح فیبوناچی و شاخص‌های تکنیکال بلندمدت است. این تحلیل شامل نمودار فیبوناچی، میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار هفتگی اتریوم می‌شود.

طبق این تحلیل، حرکت نرخ اتریوم شباهت‌هایی با دوره‌های صعودی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و ۲۰۲۰-۲۰۲۱ دارد. در این دوره‌ها، اصلاحات شدیدی پس از رشدهای بزرگ سهموی رخ داد. اگر اتریوم به مسیر مشابه ادامه دهد، نرخ آن امکان دارد از پایین‌ترین لایه ۲۰۲۲، یعنی ۱۰۸۰ دلار به لایه ۱.۶۱۸ فیبوناچی در ۶۹۷۸ دلار و سپس، به لایه ۲.۶۱۸ فیبوناچی در ۱۰۶۲۳ دلار برسد.reasons-why-eth-can-reach-1000

در این میان، نمودار هفتگی اتریوم نشان می‌دهد که این رمزارز در تلاش است تا میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای را که در حدود ۲۷۴۹ دلار می باشد، بازپس بگیرد. از سوی دیگر، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای که در ۲۱۰۴ دلار قرار دارد، به‌طور تاریخی به‌عنوان کف اصلاحات بزرگ عمل کرده است. شاخص RSI نیز در حال حاضر خنثی و در لایه ۴۶ قرار دارد که نشان می‌دهد هنوز فضای بیشتری برای بالا رفتن نرخ وجود دارد. بنابراین، اگر اتریوم بتواند سطوح کلیدی خود را بازپس بگیرد، احتمالاً به اهداف ۶۹۷۸ دلار و ۱۰۶۲۳ دلار دست خواهد یافت.

سومین دلیل برای توسعه نرخ اتریوم به ۱۰ هزار دلار، روندهای اقتصادی جهانی است، به ویژه توسعه عرضه پول جهانی (M۲). نرخ بیت‌کوین، به‌عنوان رمز ارز پیشرو، معمولاً با تغییرات در عرضه پول M۲ از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ، همبستگی بالایی دارد. برای مثال، در دوره‌های بالا رفتن تهاجمی عرضه پول از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰، بیت‌کوین توسعه قابل‌توجهی را به دلیل دلواپسی‌های تورمی و بالا رفتن نقدینگی تجربه کرد.reasons-why-eth-can-reach-1000

در حالی که بازار در سال ۲۰۲۲ شاهد نزول توسعه M۲ بود، اکنون و در سال ۲۰۲۴ نشانه‌های اولیه‌ای از یک حرکت معکوس مشاهده می‌شود؛ چرا که بانک‌های مرکزی در پاسخ به عدم قطعیت‌های اقتصادی، سیاست‌های پولی خود را تسهیل می‌کنند. از آنجایی که اتریوم و بیت‌کوین نیز همبستگی مثبتی دارند، انتظار می‌رود که اتریوم نیز از این روند جهانی سود ببرد و به هدف ۱۰ هزار دلار دست یابد.