خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

پرداخت حقوق با رمز ارز در دبی!


پرداخت حقوق با رمز ارز در دبی! | ایران ماین

دادگاه بدوی دبی در تاریخ ۱۵ آگوست طی حکمی تاریخی، قانونی بودن پرداخت حقوق به صورت رمزارز را در قراردادهای کاری تأیید کرد.

این حکم که در پرونده شماره ۱۷۳۹ سال ۲۰۲۴ صادر شد، بیانگر تغییری مهم در رویکرد قضایی امارات به ارزهای دیجیتال است و از پذیرش فزاینده رمزارزها در این منطقه حکایت دارد.

این پرونده مربوط به اختلافی بود که در آن کارمندی ادعای عدم پرداخت حقوق و فسخ نادرست قرارداد خود را داشت. در قرارداد این کارمند قید شده بود که حقوق او علاوه بر پول نقد، شامل ۵۲۵۰ نشان اکووات (EcoWatt) نیز باشد.

در نهایت، دادگاه به دلیل عدم ارائه شواهدی مبنی بر پرداخت رمز ارز توسط کارفرما، به نفع کارمند حکم داد.

این حکم بیانگر اهمیت تنظیم قراردادهای شفاف و تطبیق مقررات امارات با شیوه‌نامه‌‌های مالی مدرن است. دادگاه تأکید کرد که قرارداد به وضوح به پرداخت حقوق در هر دو قالب فیات و رمزارز اشاره کرده است و اکنون کارفرما باید بخش رمزارزی حقوق کارمند خود را برای وی انتقال وجه نماید.

این تصمیم دادگاه نقطه عطفی در رویکرد قضایی امارات به ارزهای دیجیتال است و می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای در پذیرش و استفاده از ارزهای دیجیتال در بخش‌های مختلف اقتصادی و حقوقی کشور داشته باشد.

با این تصمیم، امارات متحده عربی به مسیر خود در راستای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی برای ابتکار‌های مالی ادامه می‌دهد و راه را برای یکپارچه‌سازی بیشتر ارزهای دیجیتال در چارچوب‌های حقوقی و اقتصادی این منطقه هموار می‌کند.