خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بوترین از برنامه‌های آتی اتریوم رونمایی کرد؛ پردازش ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه!


بوترین از برنامه‌های آتی اتریوم رونمایی کرد؛ پردازش ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه! | ایران ماین

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌مؤسس اتریوم، اهداف کلیدی پروژه The Surge، مرحله بعدی نقشه‌ راه این پلتفرم، را اعلام کرد.

بوترین در پست جدید خود، اهداف اصلی این پروژه را دستیابی به بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه (TPS) در پلتفرم اصلی اتریوم و بلاکچین‌های لایه ۲ و همچنین، بالا رفتن تعامل‌پذیری بین این لایه‌ها، اعلام کرد.

او تأکید کرد:

بوترین در اظهارات خود به موفقیت نقشه ‌راه متمرکز بر رول‌آپ‌ها اشاره کرد که به ‌دنبال ارتقای دنکن (Dencun) در ماه مارس به ‌دست آمده، ولی همچنان اذعان کرد که این رویکرد، چالش‌های منحصر به فردی را به همراه داشته است.

با اجرای ارتقای دنکن، مجموعه‌ای از بهبودهای قابلیت توسعه معرفی شد، از جمله استفاده از بلاب‌ها (blobs) و نزول هزینه‌ها در پلتفرم‌های لایه ۲.

با این حال، بعضی از منتقدان معتقدند که این لایه‌های ۲، در حال سرقت کاربران و درآمد از پلتفرم اصلی اتریوم هستند و این موضوع تهدیدات جدیدی را به ‌همراه دارد و باعث بالا رفتن نرخ تورم نشان بومی اتریوم، یعنی ETH شده است.

در همین راستا، بوترین می‌گوید:

به گفته بوترین، ساده‌ترین راه‌حل برای این مشکل این است که محدودیت گس اتریوم بالا رفتن یابد، ولی این موضوع نیز به دلیل بالا رفتن هزینه‌های متحمل شده توسط استیک‌کنندگان، تهدیدات متمرکز شدن را به همراه دارد.

راه‌حل دیگر بوترین این است که بعضی از ویژگی‌ها و محاسبات خاص بدون قربانی کردن عدم تمرکز، ارزان‌تر شوند، مانند نرخ‌گذاری چندبعدی، نزول هزینه‌های گس برای کدهای خاص و معرفی فرمت‌های جدید بایت‌کد.