خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

بیت‌کوین آماده جهش! آیا نزول قیمت بهره جرقه افزایش به ۱۰۰ هزار دلار را می‌زند؟


بیت‌کوین آماده جهش! آیا نزول قیمت بهره جرقه افزایش به ۱۰۰ هزار دلار را می‌زند؟ | ایران ماین

در هفته گذشته، نرخ بیت‌کوین (BTC) به شدت نزول یافت و به ۶۰ هزار دلار رسید، ولی با عرضه اخبار مثبت از وضعیت اشتغال در آمریکا، بازار کریپتو هم تا حدودی بهبود پیدا کرد. به گزارش تحلیلگران اقتصادی کوبیسی (Kobeissi)، احتمال می‌رود که فدرال رزرو آمریکا در ماه نوامبر نرخ بهره را ۲۵ درصد نزول دهد که این امر به نفع بیت‌کوین خواهد بود.
روز جمعه، اداره کار ایالات متحده جدیدترین گزارش وضعیت اشتغال را منتشر کرد. این گزارش نشان داد که تعداد مشاغل جدید در این کشور طی ماه سپتامبر ۲۵۴ هزار شغل بالا رفته که ۱۰۷ هزار عدد بیشتر از پیش‌بینی‌های عمومی بوده است. همچنین، نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد نزول یافته که کمتر از پیش‌بینی‌ها است.

بر این اساس، تحلیلگران کوبیسی می‌گویند که فدرال رزرو با احتمال ۹۳ درصد، در نشست بعدی خود در ۷ نوامبر نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه نزول خواهد داد. اگرچه این نزول کمتر از پیش‌بینی‌های اولیه مبنی بر نزول ۵۰ واحدی است، ولی همچنان اثر مثبتی بر بازارهای مالی و رمزارزها خواهد داشت.
پس از عرضه این گزارش، نرخ بیت‌کوین با بالا رفتن ۲.۵۳ درصدی به بیش از ۶۲ هزار دلار رسید، ولی در حال حاضر با اصلاحی جزئی در محدوده ۶۱۸۷۴ دلار معامله می‌شود.

انتظار می‌رود با تأیید نزول نرخ بهره در ماه نوامبر، روند صعودی بیشتری در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۴ رخ دهد. علی‌رغم شروع نزولی این سه‌ماهه، تحلیلگران امیدوارند که بیت‌کوین به زودی به بالای ۱۰۰ هزار دلار برسد.
در همین راستا، گزارش کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) نیز نشان می‌دهد که نرخ بیت‌کوین معمولاً در سه‌ماهه پایانی سال‌های هاوینگ عملکردی صعودی داشته است. در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، بیت‌کوین به ترتیب ۹، ۵۹ و ۱۷۱ درصد بالا رفتن نرخ داشته است و در سال ۲۰۲۴، این توسعه تاکنون ۴۶.۷۹ درصد بوده است.
تحلیلگران کریپتو‌کوانت نیز مانند سایر فعالان بازار، پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بیت‌کوین به رقمی بین ۸۵ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار برسد. با این حال، ادامه روند صعودی به عواملی مانند بالا رفتن تقاضا وابسته است. تقاضا برای بیت‌کوین در ماه‌های اخیر نوسان داشته، ولی اخیراً نشانه‌هایی از توسعه مشاهده شده که بالا رفتن خرید بیت‌‌کوین توسط صندوق‌های ETF در آمریکا از نمونه‌های آن است.