خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

بیت‌کوین در مقابل اتریوم: چشم‌انداز کدام صعودی‌تر است؟


بیت‌کوین در مقابل اتریوم: چشم‌انداز کدام صعودی‌تر است؟ | ایران ماین

در حال حاضر، بیت‌کوین و اتریوم، هر دو زیر سطوح نقطه مقاومت اصلی خود، یعنی ۶۰ هزار دلار و ۲۶۰۰ دلار قرار دارند و ساختارهای بازار آنها در بازه‌های زمانی سه‌روزه و هفتگی نزولی هستند.

فروش سریع در اوایل آگوست باعث ایجاد دلواپسی در بازار شد، ولی با این حال این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد تا با اطمینان بیشتری به خرید این دارایی‌ها بپردازند.

شکسته شدن سطوح نارنجی در نمودار و همچنین شاخص‌های قدرت نسبی (RSI) و حجم تعادلی (OBV)، بیانگر برتری فروشندگان برای بیت‌کوین هستند.

نمودارها نشان می‌دهند که ساختار نزولی بیت‌کوین هنوز به قوت خود باقی است و احتمالاً فروشندگان می‌توانند نرخ آن را به زیر ۵۶،۱۰۰ دلار ببرند. bitcoin-vs-ethereum-which-has-the-more-bullish-outlook-for-the-month

با این حال، اولین نشانه بهبودی برای بیت‌کوین عبور پایدار از ۶۰ هزار دلار می باشد، ولی در حال حاضر تقاضا برای تحقق این تغییر وجود ندارد.

چشم‌انداز تکنیکال برای اتریوم، حتی نزولی‌تر است. نرخ منصفانه آن حدود ۲۸۰۰ دلار می باشد و لایه فیبوناچی ۶۱.۸ در محدوده ۲۹۰۰ دلار قرار دارد که فشار زیادی بر گاوهای اتریوم وارد می‌کند.bitcoin-vs-ethereum-which-has-the-more-bullish-outlook-for-the-month

در این میان، شاخص‌ قدرت نسبی و همچنین شاخص حجم تعادلی، بیانگر فشار نزولی برای اتریوم هستند؛ این مسئله می‌تواند باعث حرکت نرخ به سمت ۲۲۰۰ دلار شود.

با این حال، بررسی‌ جریان خالص نشان می‌دهد که روند انباشت برای اتریوم، پایدار بوده است. این بر خلاف بیت‌کوین است که جریان خالص آن بعد از سقوط نرخ در ۵ آگوست، منفی بود.

همچنین، پرمیوم کوین‌بیس برای اتریوم مثبت‌تر از بیت‌کوین است که نشانه‌ای از تقاضای بیشتر برای اتریوم در ده روز گذشته نسبت به بیت‌کوین است.

به طور کلی، اگرچه هر دو دارایی در بازه‌های زمانی انتخاب‌شده نزولی هستند، شاخص‌ها نشان می‌دهند که اتریوم نسبت به بیت‌کوین برتری دارد.

قابل توجه است که عبور از سطوح مقاومت ۶۰ هزار دلار برای بیت‌کوین و ۲۶۰۰ دلار برای اتریوم، می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار را برگرداند.