خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تحلیل تکنیکال آوه؛ برای روند صعودی این عوامل را زیر نظر داشته باشید!


تحلیل تکنیکال آوه؛ برای روند صعودی این عوامل را زیر نظر داشته باشید! | ایران ماین

در هفته‌های اخیر، نرخ نشان آوه (AAVE) جهشی قابل توجه را تجربه کرده و با بالا رفتن ۵۵ درصدی طی یک هفته، بر چندین لایه نقطه مقاومت اصلی غلبه نموده است.

با این حال، با توجه به اینکه احساسات بازار همچنان در منطقه «ترس» قرار دارد، سؤالی که به وجود می‌آید این است که آیا گاوها می‌توانند این روند صعودی را حفظ کنند یا خیر.

در اوایل ماه آگوست، نرخ آوه پس از ناکامی در شکستن مقاومت ۱۱۶ دلار (که اکنون به پشتیبانی تبدیل شده)، الگوی «کنج صعودی» به وجود آمده را از کف شکست.

ولی اخیراً، بازگشتی از لایه حمایتی ۸۹ دلار رخ داد که باعث تغییر روند به نفع خریداران شد و نرخ آوه را تا ۱۳۵.۶۸ دلار بالا رفتن داد.can-aaves-price-sustain-its-uptrend-these-are-the-factors-that-say-so

در حال حاضر، نرخ نزدیک به لایه مقاومتی ۱۴۲.۶۸ دلار قرار دارد که می‌تواند یک مانع مهم برای ادامه افزایش باشد. شایان ذکر است که افزایش اخیر با مقدار خرید و فروش بالا همراه بوده، ولی نرخ اکنون وارد منطقه‌ای با نوسانات شدید شده است.

بر اساس داده‌های محدوده قابل مشاهده نمایه حجمی (VPVR)، یک مقاومت قوی در محدوده ۱۳۵ تا ۱۴۲ دلار دیده می‌شود که بر سقف رالی قبلی منطبق است.

در صورتی که آوه نتواند بر این لایه غلبه کند، امکان سقوط نرخ تا پشتیبانی ۱۱۶ دلار وجود خواهد داشت. در طرف مقابل، شکسته شدن این لایه مقاومت به توسعه نرخ تا ۱۵۰ دلار منجر خواهد شد.

در پی بالا رفتن اخیر حجم خرید، اندیکاتورهای تکنیکال هشدارهایی در مورد رسیدن به وضعیت اشباع خرید صادر کرده‌اند که احتمال وقوع یک اصلاح قیمتی را بالا رفتن می‌دهد.

در ۲۴ ساعت گذشته، مقدار خرید و فروش ۳۳.۰۵ درصد نزول یافته و شاخص سود باز نیز ۶.۶۰ درصد افت کرده است که از فروش گسترده معامله‌گران به منظور تثبیت سود حکایت دارد.

در نهایت، نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت آوه در صرافی بایننس به ۰.۲۷۵۸ رسیده که بیانگر انتظار بعضی معامله‌گران برای اصلاح نرخ است.

سرمایه‌گذاران باید علاوه بر توجه به روندهای کلی بازار، اخبار مهمی را که امکان دارد بر نرخ این رمز ارز اثر بگذارد، زیر نظر داشته باشند.