خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تحلیل نرخ دوج کوین و داده‌هایی که خبر از یک رالی صعودی می‌دهند


تحلیل نرخ دوج کوین و داده‌هایی که خبر از یک رالی صعودی می‌دهند | ایران ماین

دوج کوین در حال حاضر در مرحله تثبیت نرخ قرار دارد و پس از چند روز نوسانات شدید قیمتی، در یک محدوده ثابت و باریک معامله می‌شود. از ابتدای ماه اکتبر، این میم کوین در یک محدوده ثابت نوسان کرده و این امر بعضی سرمایه‌گذاران را نگران کرده که آیا بالاخره این رمز ارز حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد یا خیر. عدم قطعیت در بازار باعث بالا رفتن ترس از اصلاح بیشتر نرخ دوج کوین شده است. این سناریو با نزول یافتن مومنتوم صعودی محتمل‌تر خواهد شد.

با این حال، داده‌های جدید از پلتفرم تحلیل آن‌چین سنتیمنت (Santiment) علاقه‌مندان به دوج کوین را امیدوار کرده است. شاخص‌های کلیدی این پلتفرم نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های فعال در پلتفرم دوج کوین به بالاترین لایه خود در هشت ماه گذشته رسیده است. تحلیلگران معمولاً این بالا رفتن فعالیت پلتفرم را به عنوان نشانه‌ای مثبت تفسیر می‌کنند، زیرا مشارکت و علاقه بیشتر کاربران می‌تواند موجب بالا رفتن نرخ این رمز ارز شود.

در حالی که معامله‌گران به اتفاقات پیرامون این رمز ارز و کل بازار چشم دوخته‌اند، این بالا رفتن در تعداد آدرس‌های فعال می‌تواند عامل حرکت لازم برای حرکت افزایش بعدی دوج کوین باشد. ولی سوالی که در این جا به‌وجود می‌آید این است که آیا این روند برای احیای حرکت صعودی دوج کوین کافی خواهد بود یا دوج کوین همچنان در محدوده فعلی خود باقی خواهد ماند؟

بالا رفتن فعالیت پلتفرم دوج کوین

چیزی که مشخص است این است که تحلیل رمز ارز دوج کوین در مرکز توجهات کاربران ارز دیجتال قرار گرفته است، چرا که سرمایه‌گذاران و تحلیلگران راجع به آینده قیمتی آن بحث و گفت‌وگوی زیادی می‌کنند. پس از هفته‌ها نوسانات و حرکات قیمتی شدید، این میم کوین عملا از نوسانات غیرقابل پیش‌بینی بازار رمزارزها پیروی کرده است.

در حال حاضر، دوج کوین بالاتر از لایه حمایتی کلیدی ۰.۱۰ دلار در حال تثبیت است و معامله‌گران به دقت به دنبال سیگنال‌هایی هستند که می‌تواند باعث شروع یک حرکت صعودی شود، ولی هنوز بازار در حالت عدم قطعیت باقی مانده است.

با وجود این که مومنتوم صعودی در چارت دوج کوین مشاهده نمی‌شود، داده‌های آن‌چین امیدوارکننده هستند. طبق داده‌های سنتیمنت که توسط بررسی‌کننده ارزهای دیجیتال، علی مارتینز (Ali Martinez) در پلتفرم X  (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده، آدرس‌های فعال پلتفرم دوج کوین به تازگی به ۱۳۳,۸۸۰ رسیده که بالاترین لایه در هشت ماه اخیر است.

بالا رفتن فعالیت در پلتفرم دوج کوین

این بالا رفتن فعالیت پلتفرم اغلب توسط کارشناسان به عنوان نشانه‌ای مثبت تفسیر می‌شود و بیانگر این است که تریدرهای بیشتری در حال معامله این رمز ارز هستند و احتمالاً تقاضا برای آن در حال بالا رفتن است.

آدرس‌های فعال بیشتر معمولاً نشانه‌ای از مشارکت بیشتر کاربران برای انجام تراکنش‌ها هستند که در صورت ادامه، می‌تواند پتانسیل‌های افزایش یک رمز ارز را بالا رفتن دهد. با ادامه این روند، بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوارند که این بالا رفتن فعالیت پلتفرم بتواند محرکی برای حرکت صعودی بعدی دوج کوین باشد. اینکه آیا این بالا رفتن فعالیت منجر به بالا رفتن نرخ‌ها خواهد شد یا دوج کوین به نوسانات محدود خود ادامه خواهد داد، باید منتظر ماند و دید.

سطوح کلیدی دوج کوین

دوج کوین در حال حاضر با نرخ ۰.۱۱۱ دلار معامله می‌شود و در ۱۲ روز گذشته در محدوده باریکی بین ۰.۱۰۱ دلار و ۰.۱۱۵ دلار نوسان داشته است. این دوره تثبیت نرخ باعث شده است معامله‌گران مترصد یک فرصت باشند. نرخ دوج کوین تنها ۵ درصد زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA200) قرار دارد که در لایه ۰.۱۱۶ دلار می باشد. برای اینکه خریداران بتوانند یک رالی را شروع کنند و از این روند خسته کننده خارج شوند، نرخ باید ابتدا از این لایه نقطه مقاومت اصلی عبور کند.

با این حال، اگر دوج کوین نتواند مومنتوم نرخ خود را ثابت نگه دارد و در هفته‌های آینده پایین‌تر از  EMA200 نوسان داشته باشد، احتمالاً با اصلاحات عمیق‌تری روبه‌رو خواهد شد. در این صورت، معامله‌گران باید به دنبال پشتیبانی شدن نرخ در سطوح پایین‌تری باشند. لایه پشتیبانی بعدی حدود ۰.۰۹۸ دلار می باشد و در بدترین حالت، نرخ می‌تواند تا ۰.۰۸۸ دلار نزول یابد.

نمودار تحلیل نرخ دوج کوین

روزهای آینده برای تعیین اینکه آیا دوج کوین می‌تواند از محدوده فعلی خود خارج شود یا با نزول بیشتر مواجه خواهد شد، حیاتی خواهند بود. سرمایه‌گذاران با دقت حرکات قیمتی و فعالیت پلتفرم را برای نشانه‌های یک افزایش احتمالی یا ادامه حرکت نزولی دنبال می‌کنند.