خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تحلیل و پیش‌بینی نرخ تون‌کوین؛ مقاومت ۶ دلار در نهایت شکسته خواهد شد؟


تحلیل و پیش‌بینی نرخ تون‌کوین؛ مقاومت ۶ دلار در نهایت شکسته خواهد شد؟ | ایران ماین

رمز ارز تون‌کوین (TON) همچنان در تلاش است تا از سد مقاومت ۶ دلار عبور کند. یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر احساسات بازار این رمزارز، درصد سرمایه‌گذاران در سود است.
در حال حاضر، کمتر از ۳ درصد از آدرس‌های فعال تون‌کوین در سود هستند که این موضوع حجم فروش را نزول داده و نشانه‌ای مثبت برای نرخ TON به شمار می‌رود. این وضعیت باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران پوزیشن‌های خود را حفظ کنند و منتظر بالا رفتن نرخ در آینده باشند. این شرایط، یک محیط حمایتی را ایجاد کرده و احتمال ریزش بیشتر نرخ را نزول می‌دهد.
از نظر فنی نیز، بعضی از شاخص‌ها به بهبود نرخ تون‌کوین اشاره دارند. برای مثال، شاخص جریان پول چایکین (CMF) که میزان ورود و برداشت سرمایه را بررسی می‌کند، پس از نزول تا خط صفر، بهبود یافته که بیانگر بازگشت جریان سرمایه به بازار تون‌کوین است. این امر می‌تواند در آینده موجب توسعه نرخ این رمز ارز شود.

در صورت افزایش، اعتماد سرمایه‌گذاران به این رمز ارز ارتقا خواهد شد و با بالا رفتن فشار خرید، نرخ آن امکان دارد از سطوح مقاومتی پیش‌ روی خود عبور کند. در حال حاضر، تون‌کوین در تلاش است تا لایه ۵.۳۷ دلار را به عنوان پشتیبانی پس‌ بگیرد. موفقیت در تثبیت این لایه می‌تواند راه را برای بالا رفتن نرخ تا ۵.۹۶ دلار و سپس عبور از مرز ۶ دلار هموار نماید.

با توجه به وضعیت بازار و شرایط کلان، احتمال غلبه تون‌کوین بر مقاومت ۵.۹۶ دلار، به شرط حفظ روند صعودی، وجود دارد. ولی اگر سرمایه‌گذاران پس از رسیدن نرخ به ۵.۳۷ دلار اقدام به فروش کنند، امکان دارد تون‌کوین همچنان زیر ۶ دلار باقی بماند و ادامه روند صعودی به تأخیر بیفتد.