خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

تغییر استراتژی نهنگ‌های اتریوم به خرید! نشانه‌ای برای بازگشت صعودی ETH؟


تغییر استراتژی نهنگ‌های اتریوم به خرید! نشانه‌ای برای بازگشت صعودی ETH؟ | ایران ماین

از ماه جولای، نهنگ‌های بزرگ بازار حجم زیادی از اتریوم (ETH) را فروخته‌اند که باعث نزولی شدن نرخ آن از بالای ۳۵۰۰ دلار به ۲۱۴۰ دلار در اوایل سپتامبر شد. با این حال، این نهنگ‌ها اخیراً دوباره شروع به خرید اتریوم به‌صورت کلان کرده‌اند.

طبق داده‌های پلتفرم گلس‌نود (Glassnode)، تعداد آدرس‌های اتریوم با حداقل دارایی ۱۰ هزار ETH از ۹۱۸ عدد در ۱۶ سپتامبر به ۹۲۵ عدد بالا رفته و نهنگ‌ها طی هفت روز گذشته حدود ۷۰ هزار کوین جمع‌آوری کرده‌اند. نرخ این خریدها بیش از ۱۸۵ میلیون دلار می باشد.

نزول ذخایر نهنگ‌ها معمولاً نشانه‌ای نزولی است، ولی بالا رفتن ذخایر آن‌ها می‌تواند بیانگر بالا رفتن نرخ اتریوم باشد. نرخ اتریوم اخیراً از ۲۲۹۵ دلار به ۲۶۴۰ دلار رسیده و این موضوع گمانه‌زنی‌ها راجع به بازگشت نرخ به سطوح بالای ماه جولای را ارتقا کرده است.

در حال حاضر، اندیکاتور خریداران و فروشندگان (Bulls and Bears) نشان می‌دهد که احتمال بالا رفتن نرخ بیشتر است. داده‌های پلتفرم اینتودبلاک (IntoTheBlock) نیز حاکی از آنند که طی هفت روز گذشته، خریداران اتریوم بیشتر از فروشندگان بوده‌اند.

در این میان، روی هویی (Roy Hui)، مدیر اجرایی بلاکچین لایت‌لینک (LightLink)، نیز بر این باور است که با وجود موانع، اتریوم همچنان دارای بیشترین تعداد توسعه‌دهندگان، پروژه‌ها و کاربران در بازار است و نرخ نشان بومی این پلتفرم هنوز به نرخ واقعی خود نرسیده است.

بر اساس شاخص ورود و خروج پول (IOMAP)، لایه نرخ ۲۲۷۹ دلار به‌عنوان یک لایه پشتیبانی قوی برای اتریوم شناخته می‌شود. اگر فشار خرید بالا رفتن یابد، نرخ اتریوم می‌تواند از ۲۷۱۷ دلار عبور کرده و به سطوح بالاتر از ۳۰۳۷ دلار برسد.ethereum-price-rally-as-whales-buy

ولی در صورتی که نهنگ‌ها از خرید دست بکشند یا بنیاد اتریوم شروع به فروش نشان‌های خود کند، احتمال افت نرخ به زیر ۲۵۰۰ دلار وجود خواهد داشت.