خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

تلگرام، پلی به دنیای کریپتو؛ نیمی از کاربران بازی‌های تلگرامی تازه‌ واردند!


تلگرام، پلی به دنیای کریپتو؛ نیمی از کاربران بازی‌های تلگرامی تازه‌ واردند! | ایران ماین

گلب کاستارف، یکی از مدیران سابق بایننس، در رویداد هفته بلاکچین در کره جنوبی گفته که حدود نیمی از کاربران بازی‌های کلیک‌محور درآمدزای تلگرامی، افرادی هستند که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند.

او اضافه کرد که از میان ۵۰ میلیون مخاطب ثبت‌شده در بازی تلگرامی بلوم (Blum)، ۵۰ درصد از آن‌ها پیش از این هیچ تجربه‌ای با دنیای وب ۳ نداشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که تلگرام می‌تواند نقش مهمی در پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال ایفا کند.

بازی‌های کلیکی که در آن‌ها کاربران با انجام وظایف ساده‌ای مانند ضربه زدن به صفحه گوشی، نشان‌های درون بازی کسب می‌کنند، یکی از جدیدترین ترندهای محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال هستند.

بعضی از این بازی‌ها، مانند تپ‌سواپ و همستر کامبت که بر بستر بلاکچین تون (TON) تلگرام ساخته شده‌اند، به طور غیرمستقیم کاربران را با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنند.

کاستارف معتقد است که آموزش کاربران در این زمینه بسیار حیاتی است. او تأکید کرد که جذب کردن کاربران به حوزه کریپتو کافی نیست؛ بلکه باید به آن‌ها آموزش داده شود که چگونه از این فناوری استفاده کنند.

وی همچنین اشاره کرد که تلگرام می‌تواند دسترسی به اپلیکیشن‌های دیفای (DeFi) را که به دلیل سیاست‌های محدودکننده اپل و گوگل در پلتفرم‌های موبایلی دچار مشکل شده‌اند، بالا رفتن دهد.

به گفته کاستارف، حدود ۸۰ درصد از کاربران صرافی‌های متمرکز از طریق موبایل به این پلتفرم‌ها دسترسی دارند، اما رویکرد کمپانی‌های مذکور مانع پذیرش گسترده دیفای شده است. در چنین شرایطی، تلگرام می‌تواند به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و دنیای وب ۳ عمل کند.

با این حال، لازم به ذکر است که این پلتفرم هم‌اکنون تحت کنترل نهادهای نظارتی قرار دارد و بنیان‌گذار آن، پاول دورف، به تسهیل فعالیت‌های مجرمانه از طریق این اپلیکیشن متهم شده است.